۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
وجود ۱۳۰۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اعلام کرد:

وجود ۱۳۰۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بابیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های کم جنگل کشور محسوب می‌شود، از وجود ۱۳۰۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی مطرح کرد: مساحت جنگل‌های استان همدان طبق آخرین آمار برابر ۴۴ هزار و ۷۳۷ هکتار است.

وی عنوان کرد: سال گذشته یک هزار هکتار طرح جنگل‌کاری در استان همدان اجرا شد و سال جاری نیز این طرح جنگل‌کاری اجرایی می شود.

خزایی در خصوص ذخیره‌گاه‌های جنگلی در استان همدان عنوان کرد: بر اساس ماده یک حفظ و حمایت از منابع طبیعی، گونه‌هایی که در حال انقراض هستند و یا ارزش ژنتیکی بالایی دارند، شناسایی می‌شوند تا گونه غیربومی وارد ذخیره‌گاه‌ها نشود و جنگل‌های خوبی داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه این طرح در راستای برخورد مناسب و هم‌گام با طبیعت است، عنوان کرد: در این راستا در استان همدان ۵۷۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی وجود داشت که هم‌اکنون، این میزان به یک هزار و ۲۷۰ هکتار ارتقا یافته است.

خزایی با یادآوری اینکه در استان همدان جنگل‌های تیپی با پوشش بالا بسیار محدود است، گفت: در تراکم تاج پوشش جنگلی بیش از ۳۳ هزار هکتار در استان همدان تاج پوششی پنج درصدی وجود دارند که این تراکم تاج پوشش‌ها با جنگل‌های شمال که تاج پوششی بالای ۹۵ درصد دارند، قابل‌مقایسه نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: جنگل‌های استان همدان به‌طور متوسط تاج پوششی بین پنج تا ۱۲ درصد دارند و به‌نوعی تُنُک محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۶۲٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha