۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۵۰۰ شرکت تعاونی در اردبیل قابلیت احیا دارند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۵۰۰ شرکت تعاونی در اردبیل قابلیت احیا دارند

اردبیل- رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۵۰۰ شرکت تعاونی در استان اردبیل در سال جهش تولید قابلیت احیا دارند که تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات آنها به راه‌اندازی و توانمندسازی این مجموعه‌ها کمک کنیم.

قاسم رحیمی در گفت‌و گو با بازار اظهار کرد: عمده مشکل تعاونی‌های استان وجود اختلاف بین اعضا است که ما در قالب کمیته‌های حل مشکل اختلافی تعاونی‌ها سعی می‌کنیم به تناسب شرایط فعالیت آنها با حمایت‌های همه‌جانبه به گسترش فعالیت این مجموعه‌ها کمکی واقعی داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌ با بررسی وضعیت تعاونی‌ها در استان تلاش بر این است تا از تعطیلی این مجموعه‌ها جلوگیری شده و به نوعی فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی به وجود آمده توسط تعاونی‌ها همچنان برقرار باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نمونه احیای این تعاونی‌ها را مجموعه ساروج سبلان اعلام کرد و گفت: این مجموعه تولیدی که در زمینه تولید مصالح ساختمانی جدید و سبک و همچنین ضد عایق حرارتی فعالیت می‌کند، توانسته به صورت تعاونی فعالیت خود را احیا کرده و با همراهی اعضا به شرایط با ثباتی در تولید و افزایش توانمندی‌ها دست پیدا کند.

رحیمی افزود: ما به صورت همه‌جانبه از تعاونی‌های فعال استان حمایت می‌کنیم به طوریکه در سالجاری موفق شدیم ۱۲۲ تعاونی راکد را احیا و به چرخه فعالیت بازگردانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدهای تعاونی فعالیت می‌کنند که عمده آنها در حال حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیتی مثمرثمر دارند.

رحیمی اضافه کرد: برای توانمندسازی این تعاونی‌ها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف راهکار حمایتی خود را ارائه کرده و انتظار می‌رود همین شرایط را در افزایش بهره‌وری و توان اقتصادی تعاونی‌ها در سطح استان شاهد باشیم.

وی بیان کرد: مشارکت اقتصادی تعاونی‌ها در استان اردبیل افزایش یافته و قطعا تا پایان امسال با پرداخت تسهیلات و منابعی که در این بخش مد نظر است، امیدواریم به اهداف مورد نظر در افزایش تولید و اشتغال این بخش دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۶۲٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha