۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
فروش دارا یکم و دوم شرافتمندانه‌ترین روش خصوصی‌سازی است
کارشناس بازار سرمایه:

فروش دارا یکم و دوم شرافتمندانه‌ترین روش خصوصی‌سازی است

لیلاز، اقتصاددان با اشاره به عملکرد بورسی دولت اظهار کرد: فروش داراها شرافتمندانه و سالم ترین روش خصوصی سازی در تاریخ ایران است.

به گزارش بازار، سعید لیلاز در پاسخ به این سوال که دارا یکم و دوم که با تخفیفی قابل توجه در بورس عرضه شده است، چگونه می‌تواند جلوی ضرر و زیان اصل سهام را بگیرد، اظهار کرد: ما نباید حجم اقتصاد کشور را دست کم بگیریم.

وی با اشاره به اینکه هنوز به سقف ۲۵ درصدیِ تولید ناخالص ملی نرسیده‌ایم، گفت: تاکنون نشنیده‌ام که فروش سهام تورم زا باشد و بالعکس تصور می‌کنم ممکن است موجب [کاهش تورم شود].

لیلاز همچنین کووید-۱۹ را مشکلی بر سر راه تولید ناخالص ملی کشورها دانست و افزود: ما باید ثبات اجتماعی و سیاسی کشور را حفظ کنیم.

وی از تدبیر حکیمانه رهبری مبنی بر افزایش دریافتی کادر پرستاری قدردانی کرد و گفت: فروش داراها شرافتمندانه و سالم ترین روش خصوصی سازی در تاریخ ایران است و بنده روش‌های قدیمی خصوصی سازی که بخش اعظم اموال یک شرکت را به گروهی خاص می‌دادند، قبول ندارم.

لیلاز در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، شاخص بورس را برای سال آینده در شیب آهسته‌ی صعود پیش بینی کرد و ادعا کرد: تحول نیمه اول ۹۹ استثناست و از آن جایی که رشد اقتصادی کشور مثبت شده است، دیگر شاهد رکود تورمی نیستیم.

این استاد اقتصاد خاطرنشان کرد: تنها بخشی که در اقتصاد کشور رشد منفی دارد، خدمات است.

لیلاز همچنین از پیشنهاداتی سخن گفت که نسبت به داراهای بورسی به دولت ارائه داده است و گفت: هر کس سهام خود را از دولت خریده، تا یکسال می‌تواند سهام را به قمیت خرید باز گرداند تا اعتماد زایی صورت گیرد.

کد خبر: ۶۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      0 0
      کارشناس بازار سرمایه؟ معاون فروش ایران خودرو دیزل؟ مورخ؟ روزنامه نگار؟ اصلا معلومه چی کاره است؟ آخه مگه میشه؟