۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود
فردا؛

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

ارومیه- مدیرعامل پتروشیمی ارومیه از افتتاح طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس خبر داد و گفت: این طرح با همت متخصصان ایرانی ساخته شده است.

کریم دل جوان در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص جزییات طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه اظهارکرد: امسال در سال جهش تولید و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری با تکیه بر توان بومی طرح سولفات سدیم در این واحد تکمیل، اجرا و وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت یکسال توسط متخصصات ایران با هدف مقابله با تحریم ها و نیز جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه محصولات متنوع و راهبردی به همراه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی اجرا شده است، ادامه داد: در این طرح ۹۵ درصد از شاغلان بومی هستند.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اشاره به اینکه خط تولید سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه ظرفیت سالانه ۴۰ هزار تن را دارد، عنوان کرد : واحد تولید پتاسیم این شرکت با هدف تولید محصول جانبی اسید کلریدریک با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال به سبد محصولات شرکت اضافه شد که یکی از مواد اولیه مورد استفاده در پروژه جدید پلی‌آلومینیوم کلراید pac  است.

دل جون خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحدهای تولیدی در شرایطی که کشور علاوه برفشارتحریم‌های یک جانبه آمریکا و متحدانش با بحران کرونا نیز دست و پنجه نرم می‌کند می‌تواند تنها راه برون‌رفت از فشارهای مبتلابه اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه این طرح فردا به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری کشورمان و نیز جمعی از مقامات کشوری و استانی به بهره برداری می رسد، اظهارکرد: بخش عمده ای از تجهیزات و قطعات واحد تولیدی سولفات پتاسیم توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: علاوه بر تولید سولفات پتاسیم به میزان ۴۰ هزار تن، تولید اسید سولفوریک  واحد دوم به میزان ۵۰ هزار تن در سال و تولید پلی آلومینیم کلراید به میزان ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن از دیگر طرح های در دست اجرای این واحد است.

کد خبر: ۶۲٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha