۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
۴۳ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات تالار شیشه‌ای
امروز (۳ اسفند) انجام شد

۴۳ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات تالار شیشه‌ای

در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۷۴۵ هزار و ۳۲۰ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، امروز سوم اسفند، شاخص بورس در حالی که در ساعات ابتدایی با حدود ۱۰ هزار واحد ریزش مواجه شده بود در نهایت با حمایت حقوقی‌ها با صعود ۳۱۱۱ واحدی به کار خود پایان داد و به ۴۸۱ هزار و ۸۶۹ واحد رسید.

بنابر آمار موجود، شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوریکه شاخص کل با ۳۱۱۱ واحد رشد معادل ۰.۶۵ درصد به ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۶۵ درصد به ۱۲۸ هزار و ۵۴۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۵۶۶ واحد رشد معادل ۱.۰۱ درصد به ۱۵۷ هزار و ۲۵۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۰۴۳ واحد افزایش، معادل ۱.۰۱ درصد به ۱۰۴ هزار و ۷۵۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۳۰۸ واحد کاهش، معادل ۰.۵۶ درصد به ۵۹۴ هزار و ۹۴۰ واحد، شاخص بازار اول با ۷۳۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد به ۳۳۹ هزار ۹۰۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۱۲۷ واحد رشد معادل ۱.۳۰ درصد، به یک هزار و ۲۶ واحد رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، پاکشوما، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خراسان، پالایش نفت تهران و دارویی البرز در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده‌اند و نماد بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال فعالان بورس قرار گرفته شامل بانک ملت، بانک تجارت با قیمت ۶۰۹ ریال، سایپا، ایران‌خودرو، ماشین‌سازی اراک، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

براساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات فلزی با ۹۵۱۶ واحد صعود معادل ۶.۲۷ درصد به ۱۶۱ هزار و ۳۳۹ واحد، مواد دارویی با ۲۷۵۴ واحد افزایش معادل ۴.۷۳ درصد به ۶۰ هزار ۹۹۸ واحد، حمل و نقل ۷۷۳ واحد رشد معادل ۴.۲۲ درصد به ۱۹ هزار و ۱۲۸ واحد، منسوجات ۱۹۰ واحد افزایش معادل ۳.۳۱ درصد به ۵ هزار و ۹۵۲ واحد، اداره بازارهای مالی با ۲۰ واحد رشد، معادل ۳.۲۹ درصد به ۶۴۶ هزارواحد، انتشار و چاپ با (۴۸۴۲۱) واحد ریزش معادل (۳.۳۸) درصد به یک هزار و ۳۸۴ واحد، بانک ها با (۷۸) واحد افت معادل (۳.۶۰) درصد به ۲ هزار و ۱۰۹ واحد» رسید.

همچنین، طی معاملات امروز قیمت سهام نمادهای «دالبر، فاراک، پاکشو، غاذر، پردیس، مرقام و حفاری» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «تکشا، سصفها، وپارس، وبصادر، وتجارت، سقاین و کسعدی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند

کد خبر: ۶٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha