۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
واکسیناسیون انگلیسی‌ها در ورزشگاه‌ها انجام می‌شود
اروپا برنامه تایید واکسن‌های کرونا را اعلام کرد؛

واکسیناسیون انگلیسی‌ها در ورزشگاه‌ها انجام می‌شود

واکسن کرونا در تمامی کشورهای صنعتی مورد تایید قرار گرفته است و تزریق آن نیز شروع شده است. اروپا در روز ۶ ژانویه واکسن مدرنا را تایید می کند و بعد از آن تایید واکسن آکسفورد آغاز می شود.بریتانیا واکسن آکسفورد را پیش از پایان سال جاری تایید می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: واکسن کرونای فایزر یک هفته قبل از زمان اعلام شده توسط اداره دارویی اروپا مورد تایید قرار گرفت و تزریق آن از روز ۲۷ دسامبر در سراسر اتحادیه اروپا شروع می شود. طبق گزارشهای موجود کشورهای عضو این اتحادیه به نسبت سهم جمعیتشان به کل جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری این اتحادیه، سهمیه واکسن کرونا را دریافت می کنند و بر مبنای قانونی که در هر کشور وجود دارد، آن را تزریق می کنند.

 واکسن فایزر یکی از واکسن های پیشگام در دنیا است که تا کنون بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر در امریکا و ۳۵۰ هزار نفر در بریتانیا این واکسن را دریافت کرده اند. از طرف دیگر هفته گذشته سازمان غذا و داروی امریکا استفاده اضطراری از واکسن مدرنا را نیز تایید کرد و در اولین هفته بعد از تایید این واکسن ۸ میلیون دوز از این واکسن در سراسر امریکا توزیع شد.

اداره  دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرده است ارزیابی واکسن مدرنا برای استفاده در این اتحادیه در روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ انجام می شود و این واکسن در اروپا توزیع می شود.انتظار می رود تا انتهای امسال ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد بازار امریکا شود و بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در برابر این ویروس مقاوم شوند.

واکسن آکسفورد هم در یک قدمی تایید است
اما تنها در صورتی دنیا می تواند به این بحران پایان دهد که تمامی مردم در برابر ویروس ایمن شده باشند به همین دلیل است که تلاش برای بررسی واکسن های دیگر و تایید یا رد آنها بالا گرفته است.

وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرده است تصمیم گیری در مورد واکسن آکسفورد در روز ۲۷ دسامبر امسال انجام می شود و توزیع آن از ابتدای سال بعد شروع می شود. او در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: «سهمیه اول واکسن فایزر بریتانیا تا انتهای ژانویه پایان می یابد و بریتانیا در نظر دارد واکسن مدرنا و آکسفورد را وارد سیستم تزریق کند.»

او ادامه داد: «واکسن آکسفورد یکی از اصلی ترین واکسن ها برای مقابله با ویروس کرونا است. این واکسن با قیمت ارزان تولید می شود و بالغ بر ۳ میلیارد دوز از این واکسن در دنیا تولید خواهد شد. بریتانیا بالغ بر ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن آکسفورد را خریداری کرده است که به سرعت به آن دسترسی دارد و در صورت تایید واکسن در انتهای سال ۲۰۲۰ و توزیع آن در کشور، تزریق همگانی آن شروع می شود و دیگر اولویت بندی وجود نخواهد داشت.»

وزیر بهداشت بریتانیا تاکید کرد ورزشگاه های بریتانیا به عنوان مراکز تزریق واکسن کرونا در این کشور استفاده می شود و تمامی مردم می توانند برای دریافت دوز اول واکسن وارد  این ورزشگاه ها شوند. واکسن کرونا در بریتانیا به صورت رایگان تزریق می شود.

 یورو نیوز به نقل از مقامات بهداشتی اروپا نوشت که تا انتهای ماه ژوین سال ۲۰۲۱ ، قاره سبز در برابر ویروس کرونا ایمن خواهد شد و بالغ بر ۷۰ درصد مردم در برابر این ویروس واکسینه خواهند شد.انتظار می رود از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ زندگی در این قاره به وضعیت عادی بازگردد.

واکسن های چینی هم در چند کشور مورد تایید قرار گرفت
چین هم چندین واکسن تولید کرده است که سومین مراحل آزمایشهای بالینی را به پایان رسانده است.واکسن سینوفارم در امارات مورد تایید قرار گرفته است و اخباری در مورد خرید شمار زیادی از کشورهای عربی از واکسن سینوفارم تولید شده در امارات به گوش رسیده است.

مصر میلیونها دوز واکسن از امارات خریده است و تزریق واکسن را از ژانویه سال جدید شروع می کند و کشورهای آمریکای لاتین هم حجم زیادی از واکسن های تولید چین را خریداری کرده اند و سهمیه اول را نیز دریافت کرده اند.

در روز گذشته خبر هایی در مورد تایید کارایی واکسن سینوواک در کشور برزیل به گوش رسید و بر طبق گزارش منتشر شده در رسانه های کشور برزیل  نتیجه نهایی سومین مرحله از آزمایشهای بالینی  این واکسن در هفته آینده رسما اعلام می شود.

کشور عربستان که اولین محموله از واکسن فایزر را دریافت کرده است و تزریق آن را نیز شروع کرده است خبر از خرید واکسن از دو کشور روسیه و چین داد و کشور استرالیا هم اعلام کرد در ماه ژانویه نتیجه بررسی واکسن آکسفورد و فایزر و تایید استفاده از آنها را صادر می کند.

در نتیجه دنیا سال ۲۰۲۱ را با شروع واکسیناسیون سراسری در تمامی کشورهای دنیا شروع خواهد کرد و می توان اطمینان داشت که در این سال فشار اقتصادی روی کشورها و نگرانی های ناشی از ابتلا به ویروس کاهش پیدا می کند.

با توجه به این آمارها به نظر می رسد تمامی کشورهای دنیا تزریق واکسن را شروع کرده اند و این سیاست حتی در کشورهایی که پروژه های تولید واکسن را نیز در دستور کار داشته اند هم اجرا شده است زیرا تاخیر در دریافت واکسن و تزریق آن به معنای از بین رفتن شمار زیادتری از مردم در اثر ابتلا به ویروس کرونا است.

کد خبر: ۶۲٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha