۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
ایجاد ۵۰۰ متر آب‌گذر در پل شهید کلانتری دریاچه ارومیه
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ایجاد ۵۰۰ متر آب‌گذر در پل شهید کلانتری دریاچه ارومیه

تبریز- وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ۵۰۰ متر آب‌گذر در پل شهید کلانتری دریاچه ارومیه با هدف احیای این دریاچه و جلوگیری از وارد شدن آسیب به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح آزادراه تبریز- سهند با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی پروژه های مهم راهسازی و حمل و نقل ریلی را در آذربایجان شرقی افتتاح می کند، گفت: یکی از مهمترین پروژه های آزادراهی این استان آزادراه تبریز- سهند بود که امروز با تلاش مسئولان استانی و نمایندگان مجلس به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه آزادراه تبریز- سهند نقش کلیدی در کاهش ترافیک جاده تبریز و همچنین توسعه شهر جدید سهند دارد، افزود: این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد و برای تکمیل آن بیش از شش هزار میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

اسلامی همچنین در خصوص پروژه راه آهن تبریز- میانه نیز گفت: این طرح نیز دیگر پروژه مه استان است که در حال حاضر ایستگاه خاوران با فعالیت پیمانکار پیش می رود و پیگیر اتمام این پروژه ریلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی به پروژه های آزادراه تبریز- ارومیه، بزرگراه تبریز- اهر، آزادراه تبریز- مرند و اتوبان مراغه به هشترود اشاره کرد و افزود: برخی از این پروژه ها تا پایان دولت افتتاح می شوند.

وی به تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای با روسیه و جمهوری آذربایجان امضا کرده ایم تا مسیر ریلی نخجوان بازگشایی شود.

آزادراه تبریز- سهند به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد ریال صبح امروز سه‌شنبه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

این آزادراه به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در شش خط رفت و برگشت اجرا شده که ۴۰ درصد از اعتبار آن سهم دولت بوده است.

کد خبر: ۶۲٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha