۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
جزئیات ۲ خدمت راهداری به رانندگان
مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح کرد

جزئیات ۲ خدمت راهداری به رانندگان

دغاغله، مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جزئیات دو خدمت راهداری به رانندگان شامل گسترش پوشش بیمه‌ای و توزیع عادلانه بار را تشریح کرد.

به گزارش بازار، غلامحسین دغاغله از پوشش بیمه‌های درمان، عمر و حوادث برای رانندگان جاده‌ای و خانواده‌های آن‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون یک میلیون نفر از رانندگان و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با اشاره به فرارسیدن هفته حمل و نقل و تبریک این هفته به فعالان این بخش و بخصوص رانندگان، افزود: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان خسارت نقدی به بیمه شدگان پرداخت شده و ۳۴ میلیارد تومان معرفی نامه نیز برای آن‌ها صادر شده است.

وی همچنین گفت: بر اساس قرارداد جدیدی که با شرکت طرف قرارداد بیمه تکمیلی منعقد شد، علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی سقف پوشش ها، خدمات تحت پوشش نظیر عینک و زایمان نیز اضافه شد و فرزندان معلول خانواده‌های رانندگان نیز بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری در خصوص توزیع عادلانه و بدون تبعیض بار که یکی از دغدغه‌های رانندگان در گذشته بود نیز افزود: با استقرار و ایجاد فرایند سیستمی در پایانه‌های حمل و نقل کشور، توزیع بار روند عادلانه‌ای به خود گرفته است و این سامانه که سال قبل بصورت آزمایشی در پایانه بوشهر مستقر شد، امسال در پایانه اکبرآباد تهران مستقر گردید و مراحل آزمایشی خود را در دو هفته گذشته طی کرده و هم اکنون وارد مرحله عملیاتی شده است.

وی همچنین از ایجاد دو شرکت حمل و نقلی بزرگ مقیاس تاکنون در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال، ۸ شرکت دیگر بزرگ مقیاس در کشور ایجاد خواهند شد تا بهره وری بخش حمل و نقل ارتقا یابد.

به گفته دغاغله، این شرکت‌ها با داشتن حداقل ۱۰۰ ناوگان ملکی و تحت پوشش قرار دادن چند ناوگان دیگر و تاسیس دفاتر در سطح کشور، نقش مهمی در حمل کالا در سطح کشور دارند و با فعالیت در بستر بازارگاه الکترونیکی بار، بهره وری این بخش را ارتقا خواهند داد.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص زیان آور شناخته شدن شغل رانندگی گفت: این امر موجب محدودیت‌هایی برای فعالیت رانندگان خواهد شد بنابراین از گذشته با هماهنگی مجلس شورای اسلامی به دنبال تهیه و تصویب قانونی مختص شغل رانندگی هستیم چرا که این شغل ساعت مشخصی دارد و بیمه رانندگان نیز اکثرا خودفرماست و لذا با دستور وزیر راه و شهرسازی، این امر در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

دغاغله همچنین با اشاره به تشکیل یک کارگروه پایش مسایل و مشکلات رانندگان با دستور وزیر راه و شهرسازی متشکل از همه دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت صنعت، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین انجمن‌های صنفی رانندگان و مالکان خودروهای حمل بار و مسافر، افزود: این کارگروه بصورت هفتگی مسایل و مشکلات رانندگان را پیگیری می‌کند و تاکنون در ۱۳ جلسه هفتگی، در خصوص بیمه رانندگان، تامین لاستیک و روغن موتور، لوازم یدکی و سوخت ناوگان تشکیل جلسه داده و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

امکان بهرمندی رانندگان قدیمی از یارانه‌های پرداختی دولت
وی اضافه کرد: در بخش بیمه رانندگان تازه ورود، بدنبال این هستیم تا این رانندگان هم بتوانند نظیر رانندگان قدیمی از یارانه‌های پرداختی دولت بهره‌مند شوند که این امر در دولت هم پیگیری شده و در حال طی مراحل نهایی است.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری در خصوص احتساب سوابق بیمه‌ای سال‌های ۱۳۷۲ تا ۸۰ برخی رانندگان نیز گفت: با همکاری سازمان تامین اجتماعی، فرایند مربوط برای احتساب این سنوات تهیه و تعریف شده است.

حل مشکل سوخت ناوگان باری
وی افزود: در خصوص سوخت مورد نیاز ناوگان نیز، در برخی استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که با همکاری انجمن‌های صنفی و مدیران سازمان راهداری و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، بازدیدهای مشترکی از استان‌های کرمانشاه، خوزستان، هرمزگان و کرمان انجام شده و گزارشی تهیه شد که تصمیمات مقتضی در زمینه حل مشکل سوخت ناوگان باری و مسافری اتخاذ گردید.

دغاغله در خصوص توزیع لاستیک برای ناوگان جاده‌ای گفت: از سال ۱۳۹۷ سامانه تخصیص لاستیک بر اساس پیمایش و اسناد حمل و نقل در سازمان راهداری مستقر شد و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا امروز بیش از سه میلیون حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده است.

وی افزود: یکی از موارد پیگیری و تصویب شده در این کارگروه پایش مشکلات رانندگان این بود که همه لاستیک‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده اند از طریق سامانه هوشمند راهداری بین رانندگان توزیع شود.

جزئیات توزیع روغن موتور
مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری در مورد توزیع روغن موتور نیز گفت: با توجه به نوسانات شدید روغن موتور در ماه‌های اخیر، با همکاری وزارت صنعت مقرر شد در ۱۱ پایانه حمل و نقل کشور، محل‌هایی برای استقرار عاملان توزیع شرکت‌های تولید کننده تخصیص یابد و روغن موتور هم اکنون در این ۱۱ پایانه در حال توزیع بین رانندگان است.

وی در خصوص تامین لوازم یدکی پرمصرف رانندگان نیز افزود: با کمک تشکل‌های صنفی، ۱۶ قلم لوازم پرمصرف شناسایی شد و از وزارت صنعت خواسته ایم اتحادیه‌های لوازم یدکی با استقرار در پایانه‌ها بتوانند بر اساس پیمایش و اسناد حمل خودروها، اقلامی را که کد شناسایی گرفته اند، توزیع کنند که امیدواریم این امر با هماهنگی وزارت صنعت بزودی عملیاتی شود.

کد خبر: ۶۲٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha