۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
مشکل نهاده های دامی در کشور برطرف نشده است
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران:

مشکل نهاده های دامی در کشور برطرف نشده است

موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: مشکل نهاده های دامی در کشور هنوز برطرف نشده و تولید کنندگان به شدت با این قضیه دست به گریبان هستند.

به گزارش بازار، «مجید موافق قدیری» در خصوص خبری از «عباس قبادی» دبیر ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اینکه مشکل نهاده های دامی رفع و ۱۰۰ درصد نهاده ها تامین شده است»، افزود: یکی از مصیب های در کشور اینکه هیچ وقت آمار درست، شفاف ورسمی در بخش های مختلف دولتی ارائه نمی شود.

وی اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تا به امروز باید چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار نهاده وارد کشور می شد که تا شنبه گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا وارد شده است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: یک میلیارد و ۶۵۷ میلیون دلار ارز برای واردات نهاده های دامی توسط بانک مرکزی نه تامین و نه تخصیص داده شده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت فقط در گمرکات کشور وجود دارد که به دلیل عدم تامین، تخصیص و انتقال ارز ترخیص نشده است.

موافق قدیری اظهارداشت: آمارها و همچنین وضعیت بازارصحبت های «عباس قبادی» مبنی بر رفع مشکل نهاده های دامی را تائید نمی کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشور به لحاظ وضعیت نهاده های دامی در شرایط خوبی بسر نمی برد و بازار هم گواه این مطلب است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: اگر دولت با همین فرمان بخواهد به سمت جلو برود بی تردید بهار سال آینده باید مرغ وارد کند.

وی به رادیو اقتصاد افزود: ایران که هفتمین کشور تولید کنند مرغ دنیاست خود به واردکننده مرغ تبدیل می شود.

موافق قدیری بیان داشت: جدا از مرغ، کشور در تامین سایر محصولات پروتئینی نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع قطره چکانی نهاده ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی عطش بازار را کم نخواهد داد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: تولیدکنندگان همیشه بطور متوسط حداقل برای دو ماه مصرف دام و طیور خود نهاده در انبارها ذخیره می کردنداما متاسفانه امروز این عدد به سه تا چهار روز رسیده است.

وی افزود: ضرورت ایجاب می کند با توجه به اهمیت موضوع انتقال ارز مورد نیازهای نهاده های موجود در گمرکات سرعت بالایی به خود گیرد و ترخیص کالاها با شدت بیشتری انجام شودتا عطش بازار فروکش کند.

کد خبر: ۶۲٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha