۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
بیمه رایگان ۱.۵ میلیون روستایی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد

بیمه رایگان ۱.۵ میلیون روستایی

امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از بیمه تامین اجتماعی رایگان یک و نیم میلیون روستائی خبر داد.

به گزارش بازار، محمد امید در حاشیه نخستین جلسه شورای عالی عشایر و روستا با حضور معاون اول ریاست جمهوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما بیمه اجتماعی روستائیان را از محورهای جلسه امروز ذکر کرد و گفت: تا قبل از مصوبه یک ماه پیش، یک و نیم میلیون جمعیت روستایی، بیمه تامین اجتماعی بودند که یک سوم هزینه را افراد و دو سوم را دولت پرداخت می‌کرد.

وی افزود: یک و نیم میلیون نفر از جامعه روستایی را که ضعیف‌تر بودند به رقم قبلی اضافه کردیم که در مجموع سه میلیون نفر را در بر می‌گیرد، اما با این تفاوت که هزینه بیمه تامین اجتماعی یک و نیم میلیون نفر جدید را دولت به صورت صددرصد پرداخت می‌کند.

وی هزینه بیمه یک و نیم میلیون نفر را در یک سال، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تخصیص این رقم انجام و به سازمان بیمه روستائیان و عشایر پرداخت شده و به زودی لیست این افراد مشخص و بیمه شان رایگان می‌شود.

 امید با بیان اینکه روال کار بیمه رایگان آغاز شده و لیست آن از سوی سازمان‌های حمایتی ارسال شده است افزود: کمیته امداد ۵۰۰ هزار نفر، سازمان بهزیستی ۲۰۰ هزار نفر، مجموعه قالی بافان کشور به صورت صد درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، زنان سرپرست خانوار از سوی معاونت امور زنان معرفی شده اند که تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی گفت: همچنین زنان و خانواده‌هایی که در روستا شغل صنایع دستی دارند، به مدت یک سال بیمه تامین اجتماعی رایگان می‌شوند.

 امید مسکن روستاییان را از دیگر موضوعات دستور جلسه امروز ذکر کرد و گفت: با فعالیت‌های خوبی که در عرصه مسکن روستائیان صورت گرفته، تا کنون ۵۰ درصد مسکن روستائیان در سراسر کشور مقاوم سازی شده است.

وی افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها را از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای عالی عشایر و روستا بیان کرد و افزود: مقرر شد این تسهیلات از ۵۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی به مسکن ایتام روستایی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت اشاره کرد و گفت: این موضوع مربوط به ایتام تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی است که آمار آن استخراج شده است.

امید با بیان اینکه بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور منابع این کار به طور ویژه خواهد بود افزود: با همکاری که از سوی بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی فرمان امام و مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهد شد، بتوانیم ۳۰ هزار مسکن ایتام را تا پایان دولت انجام دهیم.

وی افزود: این ۳۰ هزار مسکن خانواده ایتام روستایی، باید به عنوان یک کار ویژه و خدمت نظام به محرومان، نیازمندان و ایتام دیده شود و همه در این بخش کمک خواهند کرد تا این تعداد، تحویل شود.

امید با بیان اینکه منابع مسکن خانواده ایتام روستائی علاوه بر وام، منابع بلاعوضی است که بخشی را سازمان مدیریت، بخشی را کمیته امداد و بهزیستی و بخشی را بنیاد مستضعفان و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام پرداخت خواهند کرد گفت: در تلاش هستیم که ایتام برای بهسازی مسکن، پرداختی نداشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بهسازی و مقاوم سازی ۵۰ درصد مسکن روستائیان از سوی بنیاد مسکن انجام شده است.

 امید با بیان اینکه هر سال مقاوم سازی ۲۰۰ هزار مسکن روستائی را در برنامه داریم افزود: ۳۰ هزار مسکن روستائی، مختص خانواده‌های ایتام روستائی و مازاد بر این سهمیه است.

وی وضعیت خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت را دیگر دستور جلسه امروز بیان کرد و گفت: در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، بازسازی یا ایجاد مراکز جامع سلامت و یا خانه‌های بهداشت، ۷۰۰ مورد است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

 امید افزود: تامین منابع مورد نیاز این نوسازی خانه‌های بهداشت ۴۳۰ میلیارد تومان است که باید از محل اعتبارات امسال تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ با اولویت در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت، گفت: با همکاری استانداران و مجمع خیران سلامت کشور، قرار شد با تجمیع منابع، ۷۰۰ خانه بهداشت یا مرکز جامع سلامت را تا اردیبهشت سال آینده تحویل روستائیان دهیم.

امید گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون در روستاها کارهای بزرگی صورت گرفته و این دولت هم توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها در بخش اشتغال و زیرساخت‌ها داشته است.

وی افزود: یکی از خلاهایی که باید پرداخته می‌شد بحث انسجام بخشی و هماهنگی میان دستگاه‌هایی بود که در روستاها در حال فعالیت هستند.

امید با بیان اینکه این شورا برای ایجاد هماهنگی تشکیل شده است گفت: این جلسه سه دستور کلی داشت که یکی از آن‌ها گزارشی از شمای روستا و فعالیت‌هایی که در روستاها شکل گرفته، بود.

امید تنظیم سند توسعه روستایی را یکی از مصوبات این جلسه بیان کرد و افزود: مقرر شد آخرین آمارهای روستایی دوباره مورد ارزیابی و آمار گیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش زیرساخت روستاها در جهان، آمارهای ما بسیار فاخر و خوب است گفت: در بخش گاز رسانی، به ۸۶ درصد و در آب رسانی به ۷۵ درصد رسیدیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در بخش برق، روستاهای ۲۰ خانوار را که ۵۵ هزار روستاست برق رسانی کردیم و اکنون برق رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار در دستور کار است.

 امید با بیان اینکه در بخش خانه‌های بهداشت، با مصوبه امروز، تعهدات را انجام خواهیم داد افزود: در بخش مدارس روستایی هم، آموزش را به تمام روستاها برده ایم.

وی اشتغال روستائیان را یکی از اقدامات مهم این دولت بیان کرد و گفت: این اقدام اثرات بسیار خوبی در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و افزایش مهاجرت معکوس داشته است.

امید افزود: با مصوبه مجلس گذشته و عنایت ویژه مقام معظم رهبری، یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار اشتغال روستائیان قرار گرفت و این رقم حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان شده است و تا امروز نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد آن هزینه شده و در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی گفت: این رقم توانسته اشتغال بسیار خوبی در روستاها ایجاد کند و نرخ پایداری روستاها و ماندگاری روستائیان را افزایش دهد.

امید افزود: با این رقم ۲۵۰ فرصت شغلی ایجاد شده که به طور قطع نیمی از آنان بیمه تامین اجتماعی دریافت کرده اند.

کد خبر: ۶۲٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      1 0
      اقایان مسول سن مستمری دربیمه روستایی ۶۵سال زیاد بیمه به درد بچه ها میخورد چرا سن مستمری به ۵۰سال نمیرسانید
    • محمد IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      1 0
      سلام اقایان محترم حقوق بیمهروستایی را افزایش دهید با این حقوق دردی را دوا نمیکند حق بیمه را دوبرابرکنید تا حقوش افزایش یابد
    • سعید IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 0
      سلام مدیران محترم بیمه خواهش میکنیم که حقوق بیمه روستایی افزایش دهید سن مستمری پایین بیارید بیمه تکمیلی پیگیری کنید ظلم در حق روستایی اگر پیگیری نکنید گناه دارند
    • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 0
      سلام اکثریت روستاییان از حقوق کم بیمه روستایی و سن بازنشستگی بیمه گلایه دارند پرداختی سالانه را بیشتر کنید تا حق حقوق جبران گردد باتشکر
    • سحر IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      1 0
      یا حقوق بیمه روستایی دوبرابرکنید یاحق بیمه سالانه دوبرابرکنید تاحقوق مستمری بیشتر شود مسئولان به فکر بالابردن بیمه روستایی باشید بااین گرانی ها این مقدارحقوق کم ظلم در حق مردم میباشد