۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
اجرای بدون محدودیت طرح های آبیاری نوین در خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای بدون محدودیت طرح های آبیاری نوین در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: جهاد کشاورزی بدون محدودیت، طرح‌های آبیاری نوین را در شهرستان‌های استان اجرا می‌کند.

به گزارش بازار، غلامرضا قوسی در نشست با فرماندار نهبندان اظهارکرد: به منظور اجرای سامانه‌های نوین آبیاری برای هر شهرستان سهمیه خاص در نظر گرفته می‌شود اما هر شهرستان که سریع‌تر پیمانکار را پای کار بیاورد و سهم مشارکت را تامین کند، اعتبارات بیشتری را جذب خواهد کرد.

وی گفت: شهرستان مرزی نهبندان ظرفیت خوبی در زمینه توسعه بخش کشاورزی و دامپروری دارد و امسال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری شهرستان نهبندان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره تامین اعتبار برای احیای قنوات شهرستان نهبندان گفت: امسال از محل اعتبارات ملی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و از اعتبارات  استانی ۸۰۰ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص یافته است.

اعتبار 190 میلیارد تومانی برای نهضت گلخانه ای
وی با اشاره به اجرای طرح نهضت گلخانه در استان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای خشک خراسان جنوبی باید برای افزایش بهره‌وری از آب؛ تولید را با مدیریت علمی دنبال کنیم.

قوسی گفت: هرچند طرح توسعه گلخانه در استان کلنگ‌زنی شد اما کمی عقب هستیم چراکه دو دفعه فراخوان پیمانکار انجام شده اما پیمانکاران هنوز پای کار نیستند.

وی اعتبار نهضت گلخانه استان را ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این رقم برآورد ۲ سال گذشته است که ارزش آن در حال حاضر به ۶۰۰ میلیارد تومان معادل سه برابر شده است.

وی عنوان کرد: تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذاران طرح نهضت گلخانه‌ای استان سال گذشته هفت درصد بود و امسال به دلیل عدم یارانه مورد نظر به ۱۲.۵ درصد رسید اما با اعتباراتی که از محل تبصره ۱۹ دریافت می‌کنیم تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۶۲٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha