۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
اختصاص ۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری سد سیمره ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

اختصاص ۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری سد سیمره ایلام

ایلام- شنبه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اختصاص ۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری سد سیمره واقع در شهرستان بدره از توابع استان ایلام خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سد سیمره واقع در شهرستان بدره یکی از مهمترین مکان های گردشگری استان ایلام به شمار می رود، عقب نشینی آب سد سیمره باعث به وجود آمدن جاذبه های خارق العاده ای مثل تنگه کافرین در عقبه سد شده است.

وی با اشاره به استقبال زیادی گردشگری داخلی و خارجی از جاذبه های عقبه سد سیمره به خصوص تنگه کافرین تا قبل از ایام کرونا، افزود: میراث فرهنگی استان چندین طرح را برای توسعه زیرساخت های این منطقه مهم در حال اجرا دارد.

شنبه زاده بیان کرد: طی دو سال گذشته جاده دسترسی از دو مسیر، برق رسانی و دیگر امکانات و زیرساخت های لازم برای مناطق «للار» و «رماوند» در حاشیه سد سیمره ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه با اختصاص دو میلیارد ریال شامل یک میلیارد ریال برای جاده گردشگری للار و یک میلیارد ریال برای زیرساخت گردشگری منطقه رماوند زیرساخت های این منطقه در سال جاری شتاب می گیرد، گفت: جاده گردشگری للار به‌طول ۶ کیلومتر برای دسترسی مناسب به حاشیه سدسیمره و نیز احداث مراکز گردشگری ملی صورت در حال ایجاد شدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم در بخش گردشگری سد سیمره، می توان در آینده شاهد مجتمع ها و طرح و تاسیسات گردشگری متعددی در این منطقه بود.

کد خبر: ۶۲٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha