۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
افزایش صادرات سیب به روسیه
مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

افزایش صادرات سیب به روسیه

فریادرس، مدیرکل دفتر مقررات و استانداردها بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: رشد صادرات سیب به روسیه افزایش یافته که این روند برای امسال هم پیش بینی می شود.

به گزارش بازار، ولی الله فریادرس با اشاره به اینکه سال گذشته بر خلاف سایر سال ها صادرات سیب بسیار اندک شده است، افزود: اگر بخواهیم وضعیت امسال را بررسی کنیم باید روندهای ماهانه صادراتی را بنگریم که نشان می دهد در سه ماهه پایانی سال گذشته صادرات فزونی گرفته است.

وی با اعلام اینکه امیدواری نسبت به فزونی گرفتن صادرات تا پایان سال وجود دارد، ادامه داد: عراق، افغانستان و روسیه بازارهای ما هستند که رشد صادرات را نشان می دهد.

فریادرس با اشاره به توافقنامه تجارت ترجیحی با کشورهای عضو اوراسیا، افزود: روسیه از اعضای ای گروه هاست و چون واردات سیب این کشورها بصورت زمان بندی است، تعرفه های متفاوتی وضع کرده اند.

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردها بازرگانی وزارت جهاد از تخفیف تعرفه ای برای صادرات سیب به روسیه خبر داد و گفت: رشد صادرات سیب به روسیه افزایش یافته که این روند برای امسال هم پیش بینی می شود.

فریادرس با اعلام اینکه امروز نباید با توجه به آمارهای کنونی نگران صادرات سیب به روسیه باشیم، افزود: ما نسبت به دوماهه آبان و آذر نیز رشد صادرات سیب داریم.

وی با اعلام اینکه وضعیت نهایی را تنظیم بازار تعیین می کند خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا سال آتی مشکل خاصی در حوزه صادرات سیب پیش نیاید.

فریادرس گفت: برای صادرات موفق تولید باید با هدف صادرات اتفاق افتد و ما در این حوزه دچار مشکل هستیم و باید محیط را از نوسان خالی سازیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی عموما در حوزه بخش خصوصی اتفاق می افتد، ادامه داد: ما نیز نیارهایی در کشور داریم و سیاست ها به نحوی است که پیش تر سراغ تولید گوجه و سیب زمینی می رویم و این محصولات در برخی سال ها مازاد هستند.

فریادرس از مشکلات در حوزه خرید حمایتی سخن گفت و افزود: این مسائل فرا بخشی هستند که کشور در آن مشکل دارد و هماهنگی ها صورت نمی گیرد.

کد خبر: ۶۲٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha