۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
تلاش دولت برای اخذ مالیات از بخش کشاورزی؛ مجلس کاملا مخالف است
نماینده مجلس یازدهم:

تلاش دولت برای اخذ مالیات از بخش کشاورزی؛ مجلس کاملا مخالف است

کوهساری، نماینده مجلس یازدهم، با انتقاد از تلاش دولت برای اخذ مالیات از بخش کشاورزی، گفت: مجلس مخالف این اقدام بوده، از این رو دولت در حوزه تخصیص اعتبارات باید به استان‌های فعال در حوزه کشاورزی اعتبارات قابل قبولی را پرداخت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامعلی کوهساری، با انتقاد از رویکرد دولت در حوزه اخذ مالیات از کشاورزان، گفت: در شرایط کنونی لایحه ای در کمیسیون های اقتصادی دولت در حال بررسی است که بر اساس آن، کشاورزان و زیر مجموعه این بخش باید مالیات پرداخت کنند، اما قطعا مجلس با این مسئله مخالفت خواهد کرد.

نماینده رامیان و آزاد شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پیوست شماره یک لایحه بودجه ۱۴۰۰، مناطق کمتر توسعه یافته کمترین تعداد ردیف های اعتباری و کمترین میزان اعتبارات دارند، از طرفی براساس لوایح بودجه، استان هایی که بیشتر مالیات می دهند، اعتبارات بیشتری دریافت می کنند، این مسئله موجب شده که استان های شمالی کشور با وجود نقش اساسی در تولید محصولات کشاورزی، اعتبارات کمی دریافت می کنند.

لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در کشور
وی بر لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه در بحث تخصیص بودجه به استان هایی مانند استان گلستان که نقش اساسی در تأمین مواد غذایی دارند، کمتر توجه می شود، زیرا این استان ها صنعتی نبوده و مالیات کمتری به واسطه فعالیت در حوزه کشاورزی پرداخت می کنند.

تأمین روزانه گوشت مرغ ۲ میلیون نفر از شهروندان تهرانی در استان گلستان
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بر اساس آمارها روزانه ۲ میلیون نفر از شهروندان تهرانی از گوشت مرغ تولید شده در استان گلستان استفاده می کنند، افزود: اگر استانی مانند گلستان برای افزایش اعتبارات و بودجه از بخش کشاورزی به سمت صنعتی شدن حرکت کند، مشکلات بسیاری در سطح کشور در حوزه تولید مواد غذایی ایجاد می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در حوزه تخصیص اعتبارات باید به استان های فعال در حوزه کشاورزی اعتبارات قابل قبولی را پرداخت کند تا آن ها بتوانند در این عرصه با جدیت فعالیت کنند.

کد خبر: ۶۲٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha