۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
 فروش ۵ میلیاردی صنایع دستی مازندران/کسب اصالت یونسکو ۱۲ اثر
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

فروش ۵ میلیاردی صنایع دستی مازندران/کسب اصالت یونسکو ۱۲ اثر

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: نمایشگاه عرضه صنایع دستی ویژه شب یلدا در استان بیش از پنج میلیارد ریال فروش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیف الله فرزانه شامگاه یکشنبه در بازدید از غرفه های نمایشگاه صنایع دستی در ساری، میزان فروش نمایشگاه های صنایع دستی ویژه شب یلدا را در استان پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ۹ نمایشگاه در مناطق مختلف شرق تا غرب استان دایر شده است.

وی با اظهار اینکه در این نمایشگاه ها آثار ۷۰ هنرمند صنایع دستی استان به نمایش و فروش گذاشته شده است تصریح کرد: حصیربافی؛ لاک تراشی، تابلو فرش، بافته های داری از جمله محصولات صنایع دستی بود که در شهرهای مختلف استان و در غرفه ها متعدد به نمایش گذاشته شده است.

کسب اصالت یونسکو ۱۲ اثر صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران در بخشی از سخنانش با اشاره به مهر اصالت یونسکو بر آثار صنایع دستی استان گفت: تاکنون ۶۵ اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند و ۱۲ اثر صنایع دستی نیز نشان اصالت یونسکو را کسب کرده اند.

وی گفت: لاک تراشی، نساجی سنتی، سفال، البسه محلی، حصیربافی، کوب بافی از جمله رشته های صنایع دستی هستند که نشان ملی مرغوبیت و اصالت را کسب کرده اند.

وی تعدادرشته های فعال صنایع دستی در استان را ۸۰ رشته اعلام کرد و گفت:تلاش‌هایی برای احیای صنایع دستی فراموش شده است و در قانون حمایت ازهنرمندان و صنعتگران، برای فروش محصولات توجه شده است.

فرزانه گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی از جمله حمایت‌ها است و در سال جاری، نمایشگاه و بازارچه موقت صنایع دستی نوشهر پنج میلیارد تومان فروش محصولات صنایع دستی داشته است.

کد خبر: ۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha