۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۲۲ درصد اعتبارات شهرک‌های گلخانه‌ای کشور در اردبیل جذب شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۲۲ درصد اعتبارات شهرک‌های گلخانه‌ای کشور در اردبیل جذب شد

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۲۲ درصد اعتبارات توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور، جذب استان شده که با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو بوده است.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در ۹ ماهه امسال برای ۱۴۶ طرح کشاورزی با اشتغال ۹۵۵ نفر بیش از ۵۱۰ میلیارد تومان منابع پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تعداد طرح‌هایی که منجر به عقد قرارداد شده، نسبت به سال‌های گذشته رشد مناسبی را پیدا کرده که قطعا همین روند با پرداخت تسهیلات برای متقاضیان واجدالشرایط ادامه پیدا می‌کند.

پرداخت ۸۵ درصد منابع تبصره ۱۸ برای بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با قدردانی از همکاری خوب بانک کشاورزی در پرداخت این منابع گفت: ۸۵ درصد منابع تبصره ۱۸ برای بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شده که قطعا در ادامه این پرداختی‌ها وضعیت اشتغال و توسعه طرح‌های بخش کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

نیکشاد افزود: ۶۱ طرح در این زمینه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و ۸۱ طرح نیز در حال بررسی است که امیدواریم با پرداخت تسهیلات بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در این بخش، ۷۴۱ اشتغال جدید ایجاد شود.

وی به توسعه شهرک‌های کشاورزی و مجتمع‌های گلخانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: ۲۲ درصد اعتبارات این حوزه جذب استان شده که یکی از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

اردبیل جزو ۳ استان برتر در پرداخت ردیف توسعه و تجهیز مکانیزاسیون
نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات توسعه مکانیزاسیون و همچنین بازسازی در این بخش، امسال ۸۱ میلیارد تومان سهمیه استان بود که این رقم تاکنون به ۱۲۴ میلیارد تومان رسیده که جذب این اعتبارات انجام شده است.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی تلاش می‌کند تا در مرحله جدید ۳۰ میلیارد تومان منابع از ردیف مکانیزاسیون به استان اختصاص یابد که قطعا این امر به توسعه نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی کمک خواهد کرد.

نیکشاد ادامه داد: در این بخش با یک رشد ۲۰۰ درصدی روبه‌رو هستیم که جزو سه استان برتر در پرداخت ردیف توسعه و تجهیز مکانیزاسیون به شمار می‌رویم.

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای آسیب‌دیدگان بخش کرونا
وی در ادامه اظهار کرد:‌ از محل پرداخت این منابع ۶۵۰ دستگاه ادوات کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و تجهیزات دنباله‌دار خریداری شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای آسیب‌دیدگان بخش کرونا اشاره کرد و گفت: ‌برخی از واحدهای کشاورزی و نیروهای کارگری بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده بودند که در حمایت از این اقشار ۱۳ میلیارد تومان منابع پرداخت شده است.

کد خبر: ۶۲٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha