۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
چین تا ۲۰۲۵ بزرگ‌ترین پالایشگر نفت جهان می‌شود

چین تا ۲۰۲۵ بزرگ‌ترین پالایشگر نفت جهان می‌شود

چین می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ و با ظرفیت پالایش روزانه ۲۰ میلیون بشکه به بزرگ‌ترین پالایشگر نفت جهان تبدیل شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، مؤسسه تحقیقات اقتصادی و توسعه سینوپک (ادری) انتظار دارد ظرفیت پالایش چین تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد تن در سال، معادل ۲۰ میلیون بشکه در روز برسد و این کشور را به بزرگ‌ترین پالایشگر نفت جهان تبدیل کند.

«که شیائومینگ»، معاون مهندسی ادری هم‌زمان با انتشار گزارش «توسعه صنعت انرژی و شیمیایی چین» این مؤسسه اظهار کرد: ظرفیت پالایشی چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۸۰ میلیون تن در سال بود. این ظرفیت در سال ۲۰۲۱ به ۹۰۵ میلیون تن در سال می‌رسد.

بر اساس گفته‌های شیائومینگ، در پنج سال آینده حدود ۲۵۰ میلیون تن در سال به ظرفیت پالایشی جهان افزوده می‌شود و ظرفیت پالایشی جدید چین ۴۰ تا ۵۰ درصد از این افزایش را به خود اختصاص می‌دهد.  

بیشتر این ظرفیت جدید پالایشی در چهار استان لیااونینگ در شمال شرقی، شاندونگ و ژیجیانگ در شرق و گوانگ دانگ در جنوب چین ایجاد می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود تقاضای فرآورده‌های نفتی چین در سال ۲۰۲۵ به اوج خود یعنی ۳۶۵ میلیون تن در سال برسد. پیش از این انتظار می‌رفت که زمان اوج تقاضای این کشور سال ۲۰۲۹ باشد، زیرا سیاست‌های مهار آلاینده‌ها سبب کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود.

انتظار می‌رود رشد مصرف فرآورده‌های نفتی چین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲ درصد باشد، این در حالی است که تقاضای سوخت جت همچنان نمی‌تواند به سطح سال ۲۰۱۹ برسد.

کد خبر: ۶۱٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha