۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
اختصاص بودجه مناسب به حوزه خدمات درمانی نیروهای مسلح
وزیر دفاع خبر داد

اختصاص بودجه مناسب به حوزه خدمات درمانی نیروهای مسلح

حاتمی، وزیر دفاع گفت: با اهتمام دولت و مجلس اعتبار و بودجه بسیار مناسبی به حوزه تأمین خدمات درمانی نیروهای مساح اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، امیر حاتمی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای مدافع سلامت به ویژه دو شهید مدافع سلامت وزارت دفاع و تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و تجلیل از زحمات و تلاش‌های صادقانه پرستاران عزیز در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار سال گذشته با پرستاران، شغل پرستاری را ترکیبی از مجموعه ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی خواندند و این موضوع نشانگر اهمیت و جایگاه ویژه این شغل شریف و خطیر در جامعه اسلامی و توجه همه ارکان کشور به مسئولیت مهم پرستاران است.

امیر سرتیپ حاتمی با تجلیل از مقام شامخ عقیله بنی هاشم، پیام آور کربلا، حضرت زینب (س) افزود: نگاه به نقش بی بدیل حضرت زینب (س) در حادثه عبرت آموز کربلا در انتقال پیام عاشورا و نگهداری و مراقبت از کاروان اهل بیت عصمت و طهارت، بهترین الگو و جامع‌ترین رفتار برای پرستاران به شمار می‌رود.

وزیر دفاع در ادامه با تشریح مسئله سلامت به عنوان اولین مسائل مهم زندگی جوامع گفت: هم سلامت، هم امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را درک نمی‌کند و مجموعه پزشکی و پرستاری وسایر دستگاه‌های سلامت، در واقع تأمین‌ کننده این نعمت بزرگ برای جامعه‌ اند و نقش پرستار در این میان، نقش بسیار برجسته و ارزشمندی است.

وزیر دفاع به نقل از فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اقدامات اثرگذار پرستاران گفت: پرستاران، دردآشنایان همه بیماران و از کار افتادگان هستند، مونس لحظه‌های درد و رنج انسان‌هایی هستند که نیاز به مونس و پرستار دارند و این قشر عزیز حقیقتاً فرشتگان رحمت برای همه افراد بیمار و بیماردار جامعه محسوب می‌شوند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به شرایط امروز کشور در مبارزه با ویروس کرونا گفت: آنچه بیش از همه به مردم و جامعه آرامش می‌دهد تلاش بی وقفه و شبانه روزی، جهادی و جان برکفانه جامعه پزشکی و پرستاری است که زبان از تقدیر و تشکر خالصانه و ایثارگری پرستاران و کادر درمان قاصر است و قطعاً همه مردم و مسئولان قدردان این خدمات ایثارگرانه هستند و امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی از این پدیده نیز به سلامت عبور کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر توجه ویژه وزارت دفاع به مقوله بهداشت و درمان کارکنان و خانواده نیروهای مسلح افزود: با اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبار و بودجه بسیار مناسبی به حوزه تأمین خدمات درمانی نیروهای مساح اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم بهترین و با کیفیت‌ترین ترین خدمات را در مرکز درمانی نیروهای مسلح و سایر مراکز طرف قرار داد در سطح کشور به نیروهای مسلح تقدیم کنیم.

وزیر دفاع با بیان افزایش بسته‌های تشخیصی و درمانی ویژه بیماری کرونا گفت: تمامی داروهای مخصوص بیماری کرونا که توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیروهای مسلح تأیید شده باشد را تأمین و فراتر از ستاد ملی کرونا در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار دادیم.

وزیر دفاع با اشاره به توسعه خدمات درمانی نیروهای مسلح به بیماران گفت: از ابتدای آذرماه امسال فرانشیز دارو برای دارندگان دفترچه خدمات درمانی نیروهای مسلح در داروخانه‌های سراسر کشور کاهش ۵۰ درصدی یافت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ بسته بیمه تکمیلی سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با پوشش بیشتر و جامع تری ارائه خواهد شد گفت: این بسته تکمیلی از ساده‌ترین خدمات مانند ویزیت پزشکان تا انواع آزمایش و بیماری‌های خاص را در برخواهد گرفت.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل شرایط تحریمی امروز ایران اسلامی توسط نظام سلطه گفت:با توکل برخداوند متعال، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وحدت و همبستگی ملی، همت و اراده ملت و دولت در وضعیتی هستیم که علی رغم فشار حداکثری دشمن و تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه، تمام نیازهای داخلی کشور را با همت متخصصین متعهد صنعت دفاعی، شرکت‌های دانش بنیان و همکاری نیروهای مسلح خودمان تأمین می‌کنیم و نسبت به گذشته در ابعاد مختلف علمی، دانشی، تجربی، ظرفیت‌های نیروی انسانی و ... دست برتر را داریم و مطمئن هستیم با مقاومت و ایستادگی از این مقطع حساس نیز با سربلندی و پیروزی عبور خواهیم کرد.

در پایان این مراسم وزیر دفاع در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان با اهدای گل به پرستاران از زحمات این عزیزان تشکر کرد.

کد خبر: ۶۱٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha