۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
قیمت تخم مرغ همچنان بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار

قیمت تخم مرغ همچنان بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار

تخم مرغ در واحدهای صنفی شانه‌ای ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش بازار، رصد میدانی از واحدهای صنفی سطح شهر تهران نشان می دهد قیمت تخم مرغ همچنان بیشتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می شود.

این در حالیست که قیمت مصوب تخم مرغ کیلویی ۱۴ هزار تومان است که شانه‌ای حدود ۲۸ هزار تومان میشود، اما در واحدهای صنفی ۳۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد.

بر اساس این گزارش هفته گذشته معاون شرکت پشتیبانی امور دام وعده داده بود که از روز شنبه (دیروز) توزیع تخم مرغ در راستای حذف شبکه دلالی، تغییر خواهد کرد.

جعفری اظهار داشت: از این پس کسانی که از درب مرغداری‌ها مبادرت به خرید تخم مرغ می‌کنند باید تائیدیه شرکت پشتیبانی امور دام را داشته باشند.

وی افزود: باراندازهایی هم در استان‌های مختلف در اختیار تشکل‌های تولید تخم مرغ قرار گرفته که آن‌ها از این مبادی به طور مستقیم و با قیمت مصوب نیاز بازار را برطرف کنند.

اما رصد میدانی بازار نشان میدهد که هنوز کاهش قیمتی در تخم مرغ رخ نداده است.

فرزاد طلاکش دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار هم هفته گذشته گفته بود: شرکت پشتیبانی امور دام، تخم مرغ را با نرخ مصوب از مرغ داران خریداری کرده، اما به بازار عرضه نمی‌کند و همین موضوع قیمت این محصول را با افزایش چشمگیر مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه، نهاده‌ها با قیمت مصوب برای مرغ داران تامین می‌شود شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ تولیدی واحدها را خریداری می‌کند، اما متاسفانه توزیع نشدن و یا توزیع نامناسب این محصول، موجبات افزایش قیمت آن را فراهم آورده است.

طلاکش تاکید کرد: بررسی‌های میدانی از مرغ داری‌ها و سیستم پخش داخل شهر، حاکی از آن است که تخم مرغ جمع آوری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به بازار نمی‌رسد.

دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار گفت: شبکه توزیع تخم مرغ، مشکلات زیادی دارد و واسطه گری‌ها هم باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.

کد خبر: ۶۱٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha