۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
یک‌میلیارد دلار پسته طی ۹ ماه صادر شد
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران:

یک‌میلیارد دلار پسته طی ۹ ماه صادر شد

رفسنجان- رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌میلیارد دلار صادرات پسته طی ۹ ماهه امسال داشتیم، گفت: این میزان ارزآوری مایه مباهات است.

به گزارش خبرنگار بازار، ارسلان قاسمی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح موزه پسته رفسنجان با قرائت پیام رئیس اتاق تعاون ایران برای این مراسم اظهار داشت: انتشار و چاپ کتاب «سکه خندان» که نیم‌قرن تلاش شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته را نشان می دهد کار ارزشمندی است.

قاسمی افزود: پیشنهاد می‌کنم کلمه پایتخت پسته جهان را هم به اسم رفسنجان اضافه کنید چون پسته در ایران به اسم رفسنجان و در دنیا به اسم ایران شناخته می‌شود در نتیجه اینجا می تواند پایتخت پسته جهان شناخته شود.

وی بیان کرد: بحث پسته، تحقق عینی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ تولید در درون و نگاه به بیرون شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار گمرک نزدیک به یک‌میلیارد دلار صادرات پسته در ۹ ماهه امسال داشتیم، در شرایطی که تأمین هر یک دلار ارز در این شرایط تحریم ظالمانه برای ما بسیار سخت بود، این میزان ارزآوری حاصل تلاش کشاورزان، تولیدکنندگان بوده که مایه مباهات است.

قاسمی اضافه کرد: امیدواریم در سایر بخش‌های کشاورزی هم چنین تعاونی فعال با این گستردگی داشته باشیم که تولیدکننده و صادرکننده و بازار حول محور منافع مشترک خود جمع شوند.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمان و عضو انجمن اقتصاد کشاورزی ایران نیز در حاشیه افتتاح موزه پسته و رونمایی از کتاب «سکه خندان» در شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته اظهار داشت: شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته با نیم‌قرن سابقه تلاش و فعالیت عضو حقیقی انجمن اقتصاد کشاورزی ایران است.

حسین مهرابی با اشاره به کتاب سکه خندان به نویسندگی محسن هاشمی، تصریح کرد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران با توجه به مجموعه تاریخ‌نگاری مستندشده دقیق نیم‌قرن تلاش تعاونی تولیدکنندگان پسته از نویسنده این کتاب قدردانی می‌کند.

وی اظهار کرد: نویسنده تلاش داشته به دور از تعصب‌ها و جانبداری و مسائل سیاسی غیرلازم، مسیر حرکت در شکل‌گیری این نهاد را ترسیم کند تا بتواند اندوخته‌هایی برای سایر نهادهای خصوصی کشور ایجاد کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران مجدانه لازم می‌داند این اثر فاخر برجسته که تصویری از تلاش‌های محلی را برای ساماندهی یک مسئله مهم کشاورزی داشته است، تقدیر و تشکر کند تا فرهنگ کار جمعی را به‌صورت درخشان در کشور نهاینه کند.

کد خبر: ۶۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha