۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۱۷۰۰ تن میوه ویژه شب عید در کردستان ذخیره شد/ عرضه میوه در ۹۵ غرفه
معاون صمت کردستان:

۱۷۰۰ تن میوه ویژه شب عید در کردستان ذخیره شد/ عرضه میوه در ۹۵ غرفه

کردستان-  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کردستان با اشاره به ذخیره‌سازی یک هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی در استان گفت: ۹۵ غرفه برای عرضه میوه شب عید تعریف شده است.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از طرح‌های ویژه ایام پایانی سال در استان برای تنظیم بازار، ذخیره‌سازی میوه است که در این راستا یک هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی از استان‌های مازندران و آذربایجان غربی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: ۹۵ غرفه در استان کردستان برای عرضه این میوه‌ها تعریف شده که از این تعداد ۳۵ غرفه در سنندج مستقر خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: براساس پیشنهاد کمیته راهبری میوه استان امسال در حسین‌آباد و شویشه هم غرفه توزیع میوه مستقر می‌شود.

خلیقی خاطرنشان کرد: به همکاری شهرداری و به طور رایگان غرفه‌هایی در سطح بازار استان در اختیار شبکه توزیع میوه و مرکبات ایام پایانی سال قرار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: این غرفه‌ها به افرادی که دارای پروانه کسب معتبر و شناسه صنفی ثبت شده در سامانه تجارت داخلی باشند، واگذار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه این میوه‌ها با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور خریداری شدند، گفت: توزیع پرتقال و سیب از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه دارد.

خلیقی اضافه کرد: قیمت این میوه‌ها برای مصرف کننده بر مبنای قیمت متعارف استان‌های همجوار و زیرقیمت بازار تعیین و عرضه می‌شود.

کد خبر: ۶٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha