۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تأمین و تدارک کالاهای اساسی در استان سمنان انجام شد
همزمان با شب عید؛

تأمین و تدارک کالاهای اساسی در استان سمنان انجام شد

سمنان- قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تأمین و تدارک کالاهای اساسی در استان سمنان انجام شده است گفت: مشکلی در زمینه ذخایر کالای اساسی وجود ندارد.

محمدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره تامین اقلام مورد نیاز مردم در استان سمنان اظهار داشت: در راستای وظایف و تکالیف سازمان جهاد کشاورزی استان، تأمین، تهیه و تدارک کالاهای اساسی مردم استان اقدامات مؤثری انجام شده است و با برگزاری جلسات متعدد قرارگاه امنیت غذایی تدارکاتی برای تأمین غذایی شهروندان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به تأمین انواع برنج خارجی و شکر و اختصاص سهیمه‌های مطلوب برای شهروندان گفت: با توجه به سهیمه‌های اختصاص داده شده به استان هم برای مصرف خانوار و هم واحدهای صنفی که به تولید نیازهای روزمره در این ایام می پردازند؛ شاهد روند مطلوبی در تأمین این کالاهاهستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: سهمیه ۲۵۰ تنی شکر برای بخش خانوار و صنف در نظر گرفته شده که توزیع آن آغاز شده است همچنین سهمیه مناسبی برنج خارجی برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که با معرفی مباشرین، توزیع برنج خارجی از طریق مراکز عرضه در سطح خرده فروشی در حال انجام است.

قاسمی با بیان اینکه تدارک مناسبی برای میوه شب عید نیز توسط اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان اندیشیده شده است گفت: ۲۵۰ تن پرتقال تامسون شمال و ۱۵۰ تن سیب نیز که از آذربایجان غربی و اشنویه تهیه شده است در سردخانه های استان ذخیره سازی و توزیع شده همچنین ۱۰ تن خرمای مضافتی نیز در کنار میوه تنظیم بازار توزیع می شود.

وی درباره تأمین نیازهای پروتئینی و گوشت مرغ گرم در استان سمنان گفت: با توجه به این که استان سمنان ظرفیت‌های خوبی در تولید این محصول دارد توزیع آن با روند افزایشی ادامه دارد واین روند در روزهای آینده متناسب با نیاز و تقاضای مردم انجام می‌شود و تا روزهای پایانی سال و شروع سال جدید ادامه دارد همچنین باید تاکید کرد که تهیه و تأمین مرغ برای استان تهران نیز بیش از تعهد پیش‌بینی شده است و این مهم استمرار پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در زمینه تأمین تخم مرغ و گوشت قرمز نیز تهیه و تدارک مناسبی انجام شده است؛ افزود: این سهمیه در قالب گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ منجمد انجام می‌شود و در این راستا ۸۴ تن مرغ منجمد و ۲۵ تن گوشت قرمز منجمد گوساله برای استان پیش‌بینی شده است که توزیع آن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی سطح شهر انجام می‌شود،همچنین توزیع گوشت منجمد گوسفندی نیز ادامه خواهد داشت.

قاسمی با اشاره به توزیع مناسب آرد به نانوایی های سطح شهرها خاطرنشان کرد: برای واحدهای نانوایی نیز تهیه و تدارک آرد به شکل مناسب انجام شده و واحدهای نانوایی کشیک در ایام نوروز نیز تعیین شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سهیمه مناسب آرد هم برای این بخش در نظر گرفته شده است؛ ابراز امیدواری کرد تا واحدهای کشیک نانوایی اقدامات لازم را در زمینه عرضه نان در روزهای تعطیل انجام دهند. از سوی دیگر با هماهنگی فرمانداران و مصوبات کارگروه آرد و نان در شهرستان‌ها روند توزیع آرد و عرضه نان در روزهای آتی و تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نظارت و بازرسی از واحدهای نانوایی نیز در قالب چندین تیم و گروه و بازرسی منسجم انجام می‌شود گفت: در این بازرسی و نظارت تیم‌هایی از اصناف، بسیج اصناف، بازرسی صمت و تعزیرات حکومتی حضور دارند.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha