۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به عوامل خارجی ندارد
کارشناس مسائل اقتصادی:

بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به عوامل خارجی ندارد

عبدالملکی، کارشناس حوزه اقتصاد گفت: تقویت تولید ملی هم تحریم شکن و هم باعث رفاه داخلی می شود.

به گزارش بازار، «حجت الله عبدالملکی» افزود: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را به نام «رونق تولید» و سال ۹۹ را به نام «جهش تولید» نامگذاری کردند.

وی اظهارداشت: چاره کشور در تقویت تولید ملی است چون تولید ملی ضمن تامین رفاه مردم باعث رفع مشکل تورم، بیکاری، کاهش نیاز به کالاهای خارجی و همینطور کاهش نیاز به ارز و نفت خام می شود.

این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به اینکه تولید ملی هم تحریم شکن و هم باعث رفاه داخلی می شود، گفت: اکنون این کلید تحریم شکن و خنثی کننده تحریم ها در دست ماست.

وی افزود: پس از نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» از سوی برخی ها عنوان شد آیا با وجود تحریم ها و بحران کرونا چنین چیزی شدنی است!؟

عبدالملکی اظهارداشت: کشوری که ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولیدآن خالی است با یک بازاریابی بین المللی قوی دستکم در سطح ۱۵ کشور همسایه می توان جهش در تولید را رقم زد.

وی ادامه داد: کشوری که چهارهزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان دارد و هرسفارشی به این شرکت ها داده شود از توان تولید برخوردارند و هیچ مانعی به لحاظ فناوری در پیشروی آن ها نیست بدون شک با یک برنامه ریزی، بازاریابی و حمایت درست در حوزه دانش بنیان جهش می کند.

این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: کشوری که به لحاظ کشاورزی اقلیم بسیار عالی، ۴۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی قابل کشت و آب مناسب دارد با یک برنامه ریزی درست حتی طی دو تا سه سال اول در حوزه کشاورزی می توان یک اتفاق خوبی را رقم زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: متاسفانه جریانی در کشور وجود دارد که فلسفه کلام و عمق دید رهبر معظم انقلاب اسلامی را متوجه نمی شوند.

عبدالملکی اظهارداشت: تاکید رهبری معظم انقلاب از ۳۰ سال پیش همواره اینکه باید قوی شد و در عین حال بایستی با تکیه و بهره گیری از ظرفیت های داخلی مشکلات جامعه را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: تمامی تحلیل ها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی در ایران هیچ ربطی به عوامل خارجی ندارد.

این استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: پرفسور «استنلی فیشر» اقتصاددان برجسته آمریکایی اواخر سال ۲۰۱۲ که تحریم های آمریکا، اروپا و شورای امنیت سازمان ملل به اوج خود رسیده بود طی مصاحبه ای اعلام می کند «تحریم ها اقتصاد ایران را دچار چالش جدی نخواهد کرد، اقتصاد ایران بیدی نیست که به این بادها بلرزد، ظرفیت درونی اقتصاد ایران بسیار بالاست و حاکمیت و مردم ایران به قدری قوی و با هوش هستند که اگر بخواهند می توانند این جریان را مکعوس و تحریم ها را بی اثر کنند.»

وی در ادامه افزود: خیلی از اقتصاددان های اروپایی و آمریکایی دیگر نیز همان زمان این بحث ها را مطرح کردند.

کد خبر: ۶۱٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha