۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
پرداخت ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب «کشاورز کارت» به کشاورزان بهاری
مدیر جهاد کشاورزی بهار خبر داد:

پرداخت ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب «کشاورز کارت» به کشاورزان بهاری

همدان - اکبری؛ مدیر جهاد کشاورزی بهار از پرداخت ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب «کشاورز کارت» به کشاورزان این منطقه خبر داد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار از تخصیص ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات «کشاورز کارت» به کشاورزان گندم، جو و کلزا کار شهرستان بهار خبر داد.

وی با اشاره به اینکه «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی تولید محصولات کلزا، گندم و جو توسط شعب بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد؛ افزود: طرح «کشاورز کارت» یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی بهار «کشاورز کارت» را اقدامی برای حمایت از کشاورزان دانست و افزود: با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده  تا کشاورزان از «کشاورز کارت» برای خرید کود استفاده کنند و بنا است تا علاوه بر کود، سایر نهاده‌ها نیز در آینده مشمول این کارت شود.

وی با اشاره به توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات استراتژیک مصوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: برای این منظور تسهیلاتی برای تامین بخشی از هزینه‌ها به عنوان سرمایه در گردش از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شده تا کشاورزان برای کاشت و داشت از آن استفاده کنند.

اکبری  ادامه داد: این کارت‌ها مکانیسمی است تا بخشی از هزینه‌های تولید در ابتدای فصل کشت را تأمین کند و در زمان برداشت این هزینه‌ها از محل فروش محصول مستهلک شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار عنوان کرد: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد، یکساله و متناسب با برداشت محصول است و کشاورزان می توانند با استفاده از آن نسبت به خرید نهاده های مورد نیاز برای محصولات استراتژیک (گندم ، جو و کلزا) خود اقدام کنند.

کد خبر: ۶۱٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha