۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای آذربایجان شرقی جهت تامین امنیت غذایی
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای آذربایجان شرقی جهت تامین امنیت غذایی

تبریز- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای آذربایجان شرقی جهت تامین امنیت غذایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مصباح ربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه رزمایش همدلی و احسان شهرستان مراغه گفت: در طرح تامین امنیت غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت می رود و با اجرای آن ۲۲ درصد جهش تولید در استان محقق می شود.

ربانی با تاکید بر اینکه این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می شود، ادامه داد: در این طرح ۹۸ هزار هکتار سطح زیرکشت برای گندم، ۲۵ هزار هکتار برای جو و بقیه برای دیگر محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید بخش کشاورزی مهمترین هدف این طرح است، افزود: با اجرای این طرح شاهد احیای دیم زارهای استان خواهیم بود.

اجرای ۱۲ مرحله ای رزمایش همدلی و احسان
ربانی همچنین به برگزاری رزمایش همدلی و احسان شهرستان مراغه اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این طرح در تمام نقاط استان اجرا می شود. به مناسبت شب یلدا نیز دو هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در مجموع به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تهیه و با کمک گروه های جهادی در مراغه توزیع می شود.

وی به رزمایش ها و کمک های مومنانه این ستاد در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۲ مرحله ستاد در تمامی شهرستان های استان رزمایش های همدلی و احسان با عناوین مختلف از زمان شیوع کرونا برای کمک به نیازمندان برگزار شده است.

ربانی از توزیع ۲۸ هزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش همدلی خبر داد و گفت: در طرح کرامت ۵۰ هزار بسته معیشتی و در طرح غدیر ۲۳۰ تن مرغ بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمرکز این ستاد برای احداث واحدهای مسکونی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی احداث می کند.

کد خبر: ۶۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha