۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
ادامه دور کاری ۵۰ درصد کارکنان
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران اعلام کرد

ادامه دور کاری ۵۰ درصد کارکنان

زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت:‌ استان تهران به لحاظ همه گیری کرونا همچنان نارنجی است و محدودیت دورکاری ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های غیر ضروری ادامه دارد.

به گزارش بازار، علیرضا زالی در حاشیه مراسم نکوداشت مقام پرستار که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: همه محدودیت‌های مربوط به رنگ نارنجی این هفته هم در تهران ادامه پیدا می‌کند و نیاز به مصوبه جدیدی نیست. وی گفت:‌ بر همین اساس ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های غیر ضروری باید دورکاری کنند و دستگاه‌هایی که بر اساس دستور استاندار و مسئولان استانی نیاز به نیروی بیشتری داشته باشند تا سقف یک سوم می‌توانند نیروهای خود را کاهش دهند.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاهش آمارهای مرگ و میر در روزهای اخیر را می‌توان به سبب رعایت محدودیت‌ها در دو هفته ابتدای آذرماه تحلیل کرد؟ افزود:‌ دقیقاً کاهش مرگ و میرها به علت اعمال محدودیت‌ها به ویژه در دو هفته ابتدایی آذر بود، اما در بیماری‌های عفونی و به ویژه آن بیماری‌هایی که حالت همه گیری دارد ما با پدیده‌ای به نام پدیده بازگشت مواجهیم که به سرعت می‌تواند شاخص‌ها به قبل برگردد.

زالی گفت: موج‌های دوم و سوم کرونا در تهران نشان داد که رسیدن به قله افزایش آمار کمتر از یک هفته می‌تواند محقق شود، بنابراین ما همچنان شرایط تهران را ناپایدار، شکننده و بی ثبات می‌دانیم.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران افزود: اگر در دی ماه موج جدیدی داشته باشیم الگوی افزایش نرخ بستری‌ها و مرگ و میر را که قبلاً تکرار شد، خواهیم داشت و قطعاً با افزایش آمار به سبب تقارن آن با فصل سرما و زمستان شاهد موج‌های سهمگین تری خواهیم بود. وی گفت: شرایط فعلی تهران ثباتی ندارد و هنوز در تهران سه هزار نفر بستری هستند و دیروز ۳۷۰ بیمار جدید بستری شدند که ۱۱۰ مورد از آن‌ها به بخش‌های آی سی یو رفتند و با وجود اینکه آمارها رو به کاهش بوده، اما رقم‌ها در تهران بسیار بزرگ است.

زالی افزود: تا زمانی که این بیماران ترخیص شوند، زمان زیادی باید صرف شود و ما امیدواریم این آمار به صورت مستمر و با پایداری بیشتری کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۶۱٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha