۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
دولتمردان برای اصلاح مسیر سرمایه‌گذاری در بازار بورس ورود پیدا کنند
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولتمردان برای اصلاح مسیر سرمایه‌گذاری در بازار بورس ورود پیدا کنند

اردبیل- اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولتمردان برای ساماندهی و اصلاح مسیر سرمایه گذاری در بازار بورس باید اقدامات لازم را انجام دهند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در بازار بورس نیازمند ورود و حمایت همه‌جانبه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا بتوانیم در کنار حمایت از این قشر، اشتغال جدید را نیز فراهم کنیم که در این زمینه مجلس با برداشتن موانع قانونی، مشکلات پیش پای شرکت‌های استارتاپی را برطرف می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به این که بازار بورس هم‌اکنون به صورت کامل به ضرر مردم است، مجلس برای احقاق حق مردم ورود پیدا کرده و دولتمردان در این زمینه باید پاسخگوی ضرر مردم باشند چرا که دولت با تبلیغات انجام یافته سبب ایجاد رغبت مردم برای ورود به بازار سرمایه شده است.

اسماعیلی ادامه داد: دولت باید پاسخگوی ضرر سهامداران شود چرا که هر قشری که وارد بورس می‌شود به دنبال سود است نه این که ضرر حداقل ۳۰ درصدی نیز عاید آنان شود و سکوت در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: کسی که با ۱۰ میلیون تومان سرمایه وارد این بازار شده هم‌اکنون منتظر کسب سود است و بدون شک این افراد با این سرمایه وضعیت مالی مناسبی ندارند که بتوانند این ضرر و زیان را هم متحمل شوند و بنابراین ساماندهی و اصلاحات لازم در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر راه اصلاحات اقتصادی ایران توسط بازار سرمایه محقق می‌شود که باید سهم ۵۰ درصدی در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و طرح‌های نیمه تمام داشته باشد که در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

وی افزود: برای تحقق این هدف باید جایگاه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر در سیستم اداری کشور تقویت و هم طراز بانک مرکزی شود چرا که در حال حاضر اصلاح و ساماندهی بازار بورس یک اولویت اساسی است و هر گونه سهل‌انگاری به ضرر ما خواهد بود.

کد خبر: ۶۱٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha