۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
رکورد بحران  ۲۰۰۳ ترافیک هوایی باکرونا  شکسته شد
سال دشوار برای خطوط هوایی؛

رکورد بحران ۲۰۰۳ ترافیک هوایی باکرونا شکسته شد

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) هشدار داده که کاهش تقاضای مسافرتی در اثر شیوع ویروس کرونا می تواند دهها میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه ایجاد کند.

به گزارش خبر نگار بازار به نقل از راشا تودی، بر اساس پیش بینی سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی، شیوع این ویروس کشنده چینی بیشترین و سخت ترین ضربه ها را به خطوط هوایی آسیا وارد خواهد کرد و این مسئله بیشتر در چین باقی خواهد ماند که نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار درآمد امسال را از دست می دهند زیرا گسترش این ویروس در بازارهای آسیا و اقیانوسیه و تأثیر آن بر خطوط هوایی سایر مناطق بیشتر خواهد بود.

همچنین شرکت های هواپیمایی  خارج از منطقه احتمالاً ۱.۵ میلیون دلار فروش کمتری را تجربه می کنند.

در گزارش این سازمان جهانی آمده که حامل های آسیا و اقیانوسیه ۱۳ درصد تقاضای سالانه به میزان ۲۷.۸ میلیارد دلار درآمد در سال جاری از دست می دهند و در سطح جهانی ۴.۷ درصد ضرر جهانی برای تقاضا با نرخ ۲۹.۳ میلیارد دلار برای این صنعت گزارش شده است.  

طبق اعلام IATA، شیوع این بیماری احتمالاً ترافیک جهانی را نیز تقریباً پنج درصد کاهش خواهد داد و این نخستین کاهش کلی تقاضا از زمان بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ بوده است.

به طور کلی، پیش بینی می شود که میزان تردد مسافر در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال جاری به میزان ۸.۲ درصد کاهش یابد، در حالی که پیش بینی قبلی افزایش ۴.۸ درصدی بوده است.

 مدیر کل این سازمان بین المللی اظهار کرد که سازمان های هواپیمایی برای کاهش ظرفیت و در بعضی موارد مسیرها تصمیمات سختی می گیرند.  هزینه کم سوخت به جبران هزینه های از دست رفته کمک می کند. این سال بسیار سختی برای هواپیمایی خواهد بود.  

ده ها شرکت هواپیمایی در میان شیوع ویروس کرونا خدمات خود را به سرزمین چین لغو و یا کاهش داده اند.

شرکت هواپیمایی کانتاس (شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیا که پس از خطوط کی ال ام و اویانکا سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی جهان به‌شمار می آید) گفت که این ویروس می تواند ۱۰۰ میلیون دلار سود پیش از مالیات از نیمه دوم سال مالی این شرکت به دست آورد.

شرکت هواپیمایی ایر فرنس کی ال ام (یک شرکت هلدینگ هواپیمایی فرانسه و هلندی)  انتظار دارد که درآمدها بین فوریه و آوریل ۲۱۶ میلیون دلار کاهش یابد.

کد خبر: ۶٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha