۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کشت کلزا در ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام
معاون جهاد کشاورزی ایلام خبر داد

کشت کلزا در ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام

ایلام- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از کشت کلزا در ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، حشمت الله زرین جوب با اعلام این خبر اظهار کرد: استان ایلام یکی از مناطق مهم کشور در بحث کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش از ۲۶ هزار تن کلزا برداشت شود، افزود: در سال زراعی جاری استان ایلام رتبه سوم کشور در کشت دانه روغنی کلزا را کسب کرده است.

زرین جوب افزود: امسال ۵ هزار هکتار از اراضی کشت شده کلزا در استان در قالب کشاورزی قراردادی و با تضمین خرید با قیمت ۵ درصد بالاتر از نرخ تضمینی و همچنین تأمین بخشی از هزینه‌های کاشت از سوی شرکت طرف قرارداد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کلزا یکی از محصولات مهم و استراتژیک است که در سال‌های اخیر با استقبال کشاورزان استان ایلام مواجه شده است، تصریح کرد: کشت کلزا و کنجد به یکی از زراعت‌های عمده استان تبدیل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: کلزا با داشتن بیش از ۴۰ درصد روغن با کیفیت و بیش از ۳۵ درصد پروتئین در کنجاله، یکی از محصولات مهم و استراتژیک در کشور است.

کد خبر: ۶۱٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha