۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
دو ثروتمند جهان در فیلم پیشتازان فضا روبرو یکدیگر قرار گرفتند!
هوش مصنوعی سیاستمداران را مضطرب می کند؛

دو ثروتمند جهان در فیلم پیشتازان فضا روبرو یکدیگر قرار گرفتند!

کانال یوتیوب فیکینگ، ویدئوی دیپ فیک جدیدی از مدیران عامل دو شرکت فناوری بزرگ آمازون و تسلا که هردو در نقش بازیگران مجموعه پیشتازان فضا رو بروی یکدیگر قرار می گیرند، منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بیزیس اینسایدر، ویدیوی دیپ فیک جدیدی منتشر شده که در آن جف بزوس و ایلان ماسک در یکی از صحنه های مجموعه پیشتازان فضا یا استار ترک (Star Trek) به ایفای نقش پرداخته و به گفت و گو با یکدیگر می پردازند.

دیپ فیک فناوری جدیدی بر مبنای هوش مصنوعی می باشد که به واسطه آن تصاویر و ویدیوهای دروغین اما واقع گرایانه درست می‌شود و می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه ویدیوهای دیپ فیک بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور ساخته می‌شود و بیننده بدون آنکه متوجه عدم صحت و واقعیت آنها شود، محتوای آن‌ها را باور کرده و به انتشار آن‌ها در فضای مجازی دست می‌زند.

علاوه بر آن، طی هفته‌های اخیر نیز گسترس این ویدئو به یک پدیده ترسناک تبدیل شده است. مثلا در یک ویدئو مدیر عامل فیسبوک با صدایی مانند صدای ربات جمله‌ی «هرکسی‌که داده‌ها را کنترل می‌کند، آینده را کنترل می‌کند» را اعلام می کند.

این ویدئو که در کانال یوتیوبی فیکینگ ( The Fakening) منتشر شده، مدیر عامل آمازون جف بزوس در نقش یکی از نژادهای بیگانه با سر بزرگ( Talosian یک گونه انسان سالخورده، احساساتی و بومی تالوس چهارم در گروه ستارگان تالوس است)  وایلان ماسک در نقش کاپیتان پایک (Captain Pike) به ایفای نقش پرداخته اند.  در این مجموعه نژاد Talosian کاپیتان پایک را به منظور بهره کشی از نژاد انسان و تکثیر آنها برای اهداف شوم به اسارت می گیرد.  پایک تصمیم می گیرد که فرار کند و Talosian به خاطر مقاومت او در برابر اسارت، از استفاده آنها برای نقشه های خود صرف نظر می کنند.

در این قسمت از این مجموعه فقط بزوس و ماسک با یکدیگر صحبت می کنند ولی در اپیزود اصلی آن افراد دیگری هم به ایفای نقش پرداخته اند.

قبل از انتشار این کلیپ جف بزوسیکی از اپیزودهای South Park در نقش نژاد Talosian بازی کرده بود. بزوس که علاقه مند مجموعه پیشتازان فضا می باشد در سال ۲۰۱۶ در فیلم «Star Trek Beyond» نیز بازی کرده است.

پیشرفت فناوری های هوش مصنوعی از جمله دیپ فیک، موجب می شود که تشخیص بین مرز حقیقت و دروغ کاملا غیرممکن شود و این مسئله موجب نگرانی شرکت هایی مانند فیسبوک، توییتر و برخی از سیاست مداران شده است.

کد خبر: ۶٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha