۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
تولید ۱۱ هزار تن گیاه دارویی در استان کرمانشاه
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

تولید ۱۱ هزار تن گیاه دارویی در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه از تولید ۱۱ هزار تن گیاه دارویی در استان کرمانشاه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، منصور احمدی اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار تن انواع گیاه دارویی امسال از سطح سه هزار و ۲۶۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه تولید شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هرسال بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان افزوده می‌شود، گفت: شیرین بیان، گشنیز و گشنیز شکلاتی از انواع گیاهان دارویی منحصر بفرد استان کرمانشاه است.

احمدی ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و ارز آوری را از مزایای کشت گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: علاوه بر گشنیز که به کشورهای حوزه‌ خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود، بقیه گیاهان دارویی تولید شده در استان کرمانشاه در داخل کشور به مصرف می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌ فرآوری گیاهان دارویی به تسهیلات ویژه‌ای برای ساخت کارخانه و خرید دستگاه‌های تخصصی همچون بوجاری، سورتینگ، بسته بندی و خشک کن‌های مدرن نیاز است، گفت: در حال حاضر سه کارخانه‌ فرآوری گیاهان دارویی در استان وجود دارد که یکی از این کارخانه‌ها فعال و دو کارخانه‌ دیگر به علت نبود اعتبار نیمه فعال هستند.

کد خبر: ۶۱٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha