۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
اجرای یک هزار و ۲۶۰ طرح اشتغال روستایی در لرستان/ ۲۳۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

اجرای یک هزار و ۲۶۰ طرح اشتغال روستایی در لرستان/ ۲۳۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۲۶۰ طرح اشتغال روستایی با اعتباری معادل ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: لرستان در بحث پیشبرد طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه لرستان برای طرح کارورزی ۷۵۰ نفر بوده است، افزود: تاکنون ۴۷۰ نفر از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند همچنین در بحث معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایان لرستان امسال ۴۲۰ نفر بوده که تاکنون ۴۳۷ نفر از این مزیت استفاده کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با جذب درست اعتبارات، زمینه حفظ اشتغال در بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را فراهم کنیم، عنوان کرد: در زمینه تشکیل تعاونی، آموزش و پرداخت تسهیلات به آنها رتبه پنجم را در کشور داریم.

وی اشتغالزایی روستایی را از سیاست‌های مهم دولت دانست و اظهار کرد :۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای طرح اشتغال روستایی تخصیص داده شده که تاکنون در استان، هزار و ۲۶۰ طرح با اعتباری معادل ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

آشتاب بیان کرد: در مجموع اعتباراتی که برای اشتغال روستایی، حمایتی و سیل به استان ابلاغ شده ۵۴۷ میلیارد تومان بوده که ۴۴۳ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است که از این رقم، ۳۴۸ میلیارد تومان آن پرداختی بوده است.

وی گفت: بحث اشتغالزایی روستایی یکی از سیاست های مهم دولت است که با هدف به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری، حفظ سکونت و جلوگیری از مهاجرت معکوس و نیز رونق تولید اجرا می‌شود.

کد خبر: ۶۱٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha