۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
شرکت پشتیبانی امور دام، تخم مرغ را به بازار عرضه نمی‌کند
دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار:

شرکت پشتیبانی امور دام، تخم مرغ را به بازار عرضه نمی‌کند

طلاکش، دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، تخم مرغ را با نرخ مصوب از مرغ داران خریداری کرده و به بازار عرضه نمی‌کند و همین موضوع قیمت این محصول را با افزایش چشمگیر مواجه کرده است.

به گزارش بازار، سیدفرزاد طلاکش دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار، افزود: در حال حاضر با اهتمام وزارت جهاد کشاورزی، خوراک مورد نیاز واحدهای مرغ داری از طریق سامانه بازارگاه در حال تامین است و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد و همین موضوع باعث شده کاهشی در تولید تخم مرغ نیز نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شب یلدا به گونه‌ای نیست که قیمت تخم مرغ را در بازار تا این حد افزایش دهد.

طلاکش گفت: با توجه به اینکه، نهاده‌ها با قیمت مصوب برای مرغ داران تامین می‌شود شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ تولیدی واحدها را خریداری می‌کند، اما متاسفانه توزیع نشدن و یا توزیع نامناسب این محصول، موجبات افزایش قیمت آن را فراهم آورده است.

وی افزود: بررسی‌های میدانی از مرغ داری‌ها و سیستم پخش داخل شهر، حاکی از آن است که تخم مرغ جمع آوری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به بازار نمی‌رسد.

دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار گفت: شبکه توزیع تخم مرغ، مشکلات زیادی دارد و واسطه گری‌ها هم باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.

طلاکش با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ در بازار واقعی نیست، ادامه داد: البته قیمت درب مرغ داری هم برای مرغ داران نمی‌صرفد و هفته آینده سازمان حمایت و وزارت جهادکشاورزی نشستی را برای اصلاح این قیمت انجام خواهند داد.

کد خبر: ۶۱٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha