۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
آغاز طرح برقی کردن ۱۰۰ هزار چاه کشاورزی در کشور

آغاز طرح برقی کردن ۱۰۰ هزار چاه کشاورزی در کشور

خطاطی، مدیر صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، از آغاز فراخوان طرح برقی کردن ۱۰۰ هزار چاه کشاورزی در کل کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا خطاطی، مدیر صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، با اعلام این خبر افزود: طرح برقی کردن چاه‌های کشاورزی بر اثر مصوبه شورای اقتصاد و در قالب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تعریف شده، و طی آن قرار است از امروز سوخت ۱۰۰ هزار چاه کشاورزی از گازوئیل به برق تبدیل شود.

وی اضافه کرد: براساس این طرح، با برقی کردن چاه‌های کشاورزی، به ازای هر لیتر گازوئیلی که صرفه جویی می‌شود از ۱۹ تا ۴۶ سنت بسته به روشی که انتخاب می‌شود، به مشارکت کنندگان دراین طرح پرداخت می‌شود.

مدیر صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بابیان اینکه مشارکت در این طرح برای سرمایه گذاران، سود خوبی به همراه خواهد داشت گفت: اگر مبلغی که در ازای صرفه جویی هر لیتر گازوئیل با اجرای این طرح پرداخت می‌شود را با نرخ تسعیر متداول حساب کنیم، به ازای برقی کردن هر چاه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان درطی ۸ سال به مشارکت کنندگان پرداخت می‌شودکه رقم قابل توجهی است.

خطاطی با بیان اینکه اطلاعات ۱۰۰ هزارچاهی که درسراسر کشور، قرار است حامل انرژی آن‌ها از گازوئیل به برق تبدیل شود در سامانه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بارگذاری شده است افزود: علاوه بر سرمایه گذارانی که توان تامین منابع مالی اجرای این طرح را دارند، پیمانکاران، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی نیز، می‌توانند در صورت تامین منابع مالی از طریق بازارسرمایه و یا بانک‌ها در این طرح مشارکت کرده و از منافع آن بهره‌مند شوند.

مدیر صنعت شرکت بهینه سازی مصرف گفت: در این طرح سرمایه گذاران می‌توانند با ورود به سامانه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، اطلاعات مورد نیاز را دریافت و درخواست خود را طی نامه‌ای رسمی به مدیریت صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کنند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر اینکه سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان منتفع می‌شوند و از دید ملی نیز مقدار قابل توجهی گازوئیل صرفه جویی می‌شود، می‌تواند باعث رونق اشتغال و جهش تولید و رونق فضای کسب وکار شود.

کد خبر: ۶۱٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha