۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
یوان چین تضعیف شد

یوان چین تضعیف شد

یوان چین در پی انتظار سرمایه گذاران برای شفاف‌سازی سیاسی ضعیف شد.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه یوان چین در برابر دلار آمریکا کاهش یافت، در حالی که تاجران منتظر سیگنال های روشن از جانب سیاست گذاران ایالات متحده و چین بودند. پس از خیز اندک یوان، بانک خلق چین (PBOC)، کمی یوان را تثبیت کرد و متوسط معاملات روزانه این ارز را ۶.۵۳۵۵ در هر دلار تعیین کرد.

یوان در ۶.۵۳۵۰ در هر دلار باز شد و در نیمروز در ۶.۵۴۲۴ معامله شد. یوان برون مرزی از اینکه روز سه شنبه در ۶.۵۱۶۷ دلار معامله شد امروز به ازای هر دلار در ۶.۵۲۲۳ معامله شد. شاخص جهانی دلار از نزدیک به ۹۰.۴۷۹ به ۹۰.۴۵۱ کاهش یافت.

به گفته یک تاجر: به نظر می رسد افزایش یوان بسیار کمرنگ تر شده است. اگرچه شاخص دلار کاهش یافته است، جفت دلار امریکا/ یوآن هنوز در حدود سطح ۶.۵ با مقاومت شدید مواجه است. بعد، باید نظر بانک خلق چین را ببینیم.

روز سه شنبه بانک مرکزی چین با تزریق وجوه میان مدت بیشتر از حد انتظار، بازارها را شگفت زده کرد، اقدامی که به عنوان آرامش بازار تلقی می شد. تزریق پولی با انتظارات برای سیاست پولی سخت تر مقابله کرد و یوان را در برابر دلار تحت فشار قرار داد.

همچنین سرمایه گذاران وقایع واشنگتن را بسیار دقیق مشاهده می کنند، جایی که رهبران کنگره روز سه شنبه جلسه ای را برای نهایی کردن ۱.۴ تریلیون دلار هزینه محرک اقتصادی آغاز کردند. همچنین پیش بینی می شود که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ اصلی بهره خود را یک شبه در روز چهارشنبه نزدیک به صفر نگه دارد.

طبق یادداشت یک تحلیل گر: فردا هرچه رخ دهد انتظار داریم که نتیجه این باشد که بانک فدرال از سازش اطمینان حاصل خواهد کرد، بنابراین زمینه را برای تضعیف بیشتر دلار آمریکا فراهم می کند.

به گفته یک مدیر گروه مالی، اگرچه او انتظار دارد که بانک فدرال همچنان سازگار باشد، اما این میزان در مقایسه با سال گذشته کمتر است و احتمالاً دلار با سرعت کمتری کاهش می یابد. ممکن است (یوان) از سطح مقاومت کلیدی ۶.۵ در برابر دلار آمریکا بگذرد، اما اگر این سطح صعودی را در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ مقایسه کنیم، فکر می کنم در سال ۲۰۲۱ سطح صعودی چندان خوب نخواهد بود.

کد خبر: ۶۱٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha