۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
برداشت آب های زیر زمینی توسط نیروگاه مفتح همدان به صفر رسیده است
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح:

برداشت آب های زیر زمینی توسط نیروگاه مفتح همدان به صفر رسیده است

همدان - دیناروند؛ مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: سهم نیروگاه از برداشت آب های زیر زمینی در گذشته دو درصد بوده که با انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به این نیروگاه، میزان برداشت به صفر رسیده است.

عبدالمجید دیناروند در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه وجود نیروگاه شهید مفتح از اهمیت خاصی در استان همدان برخوردار است چراکه نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد، گفت: سهم نیروگاه از برداشت آب‌های زیرزمینی درگذشته دو درصد بوده که با انتقال پساب تصفیه‌شده شهر همدان به نیروگاه، این میزان برداشت به صفر رسیده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: حوضچه‌های تزریق مصنوعی نیروگاه ازجمله پروژه‌هایی است که به‌منظور تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی احداث‌شده و هرساله در فصل بارندگی با هدایت بخشی از آب رودخانه فصلی قره چای به این حوضچه‌ها، میلیون‌ها لیتر آب به سفره‌های زیرزمینی تزریق می‌شود.

وی عنوان کرد: احداث برج خنک‌کن خشک به روش هیبرید ترکیبی از طرح‌های منحصربه‌فردی است که ۸۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را در پی داشته و طراحی و احداث آن با اتکا به دانش بومی موجب تحسین بازدیدکنندگانی از کشور ژاپن شده است.

دیناروند با اشاره به کسب عنوان برترین نیروگاه کشور درزمینهٔ آمادگی تولید برق در کشور افزود: کسب این عنوان ثمره تلاش و همت کارکنان نیروگاه است ضمن اینکه متخصصان خارجی هیچ‌گاه دانش فنی خود را به همکاران ما منتقل نکردند و این همکاران ما بودند که با خودباوری، تلاش و مطالعه به صنعت نیروگاه مسلط شده و حال نیز تجربیات خود را به نسل جوان منتقل می‌کنند.

مدیرعامل نیروگاه  شهید مفتح بابیان اینکه تمامی قطعات نیروگاهی توسط شرکت‌های سازنده داخلی تأمین می‌شود، افزود: قطعات یدکی ساخت داخل به‌مراتب بهتر از قطعات خارجی عمل می‌کنند و نیاز به خرید قطعات خارجی نداریم.

دیناروند تأکید کرد: امروزه تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها توسط متخصصان داخلی صورت می‌گیرد و در این تعمیرات هزاران قطعه باز می‌شود و پس از بازبینی و یا تعمیر مجدد نصب می‌شود تا واحدهای نیروگاهی بتوانند با توان حداکثری در خدمت شبکه برق کشور باشند.

کد خبر: ۶۱٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha