۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
امکان واردات واکسن هرچه سریعتر باید فراهم شود
رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران:

امکان واردات واکسن هرچه سریعتر باید فراهم شود

زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران از مسئولان دولت و مجلس خواست در کوتاهترین زمان ممکن امکان واردات و توزیع واکسن مورد تایید وزارت بهداشت فراهم شود.

به گزارش بازار، علیرضا زالی در نشست خبری ثبت رکورد تولید بیش از ۴ هزار مقاله در سال که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: پژوهشگران ما به صورت شبانه روزی و با حداقل امکانات و در سخت‌ترین شرایط در حال تهیه واکسن انسانی هستند، اما چون فرآیند تولید آن زمان بر است هر چه سریعتر باید بتوانیم روزهای پرخطر را با واردات واکسن، واکسینه کنیم.

وی گفت: باید به قدر کافی و برای رفع نیازهای فوری، فرآیند واردات واکسن در کشور شکل بگیرد و به عنوان مطالبه عمومی و مطالبه بهداشت و درمان از رئیس جمهور، مجلس، بانک مرکزی و وزیر امور خارجه می‌خواهیم که همه تلاش شان را به نحوی معطوف کنند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان توزیع واکسن مورد تایید وزارت بهداشت فراهم شود.

زالی ادامه داد: کشورهای منطقه در حال مصون سازی عمومی هستند و با توجه به شرایط پیچیده منطقه و جهان ما باید از همه ظرفیت‌های بین المللی مان استفاده کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران افزود: البته این به معنای نفی حرکت جهادی و پرشتاب پژوهشگران و دانشمندان ما برای رسیدن به واکسن داخلی نیست.

وی گفت: بازار تهیه واکسن در دنیا رقابتی است و بسیاری از کشورها بیش از نیازشان پیش خرید کرده اند.

کد خبر: ۶۱٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha