۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
افزایش ۲برابری قیمت گل در اصفهان/ تقاضا کم شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۲برابری قیمت گل در اصفهان/ تقاضا کم شده است

اصفهان- جانی پور، نائب رئیس اتحادیه گلفروشان اصفهان از افزایش دو برابری قیمت گل در اصفهان به علت کاهش تولید و تقاضا در شب یلدا خبر داد.

محسن جانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش دو برابری قیمت گل در گلفروشی‌های اصفهان اظهار داشت: در یک سال اخیر بازار گل اصفهان تحت تاثیر عواملی همچون شیوع کرونا، کمبود ارز وارداتی، کمبود پیاز گل و کاهش تمایل گلخانه داران برای کاشت گل قرار گرفته است.

وی افزود: شیوع کرونا در نوروز امسال خسارت سنگینی به تولیدکنندگان شب بو، سبزه و گلهای زینتی شب عید وارد کرد که این خسارت کرونا منجر به تعطیلی ۲۵ واحد گلفروشی در اصفهان شد.

نائب رئیس اتحادیه گلفروشان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از گلفروشان اصفهان در واحدهای اجاره ای فعالیت دارند، تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان ۳۵۰مغازه گل فروشی، ۶۰۰ واحد گلخانه‌ای و ۵۰۰ واحد تولید انبوه گل فعال هستند که در یک سال اخیر بالغ بر ۶۰ واحد فعال در حوزه گل رو به تعطیلی است.

وی اضافه کرد: عمده دلایل افزایش قیمت گل را می توان به کمبود تولید به علت افزایش قیمت ارز و به صرفه نبودن واردات پیاز گل و همچنین سرما و کمبود تقاضا به علت خالی شدن سبد معیشتی خانوار دانست.

جانی پور بیان داشت: در شب یلدا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش دو برابری قیمت گل مواجه هستیم چراکه تولید گل در این زمان به یک پنجم کاهش یافته است.

کد خبر: ۶۱٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha