۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
توزیع نامناسب «منابع» طبقات ضعیف کشور را فقیرتر می‌کند؛ ضرورت اجرای نظام بانکی بدون ربا
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توزیع نامناسب «منابع» طبقات ضعیف کشور را فقیرتر می‌کند؛ ضرورت اجرای نظام بانکی بدون ربا

اردبیل- نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه توزیع نامناسب درآمدها و منابع در کشور باعث فقیرتر شدن طبقه ضعیف جامعه شده است.

سید غنی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه اقدامات غلط در  توزیع درآمدها و منابع برای غنی‌سازی کشور، باعث فقیرتر شدن طبقه ضعیف جامعه شده است.

وی با اشاره به این که وظیفه مجلس بررسی و اجرای طرح‌های مجلس در راستای کمک به معیشت مردم است گفت: در این زمینه در صورتی که دولت به قانون تمکین نکند،  طرح‌های معیشتی و اقتصادی با مشکلات اساسی مواجه می شوند و به دلیل گرانی‌ها روز به روز مشکلات عدیده‌ای بر مشکلات قبلی افزوده خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عملکردها و ساختارهای غلط اقتصادی به شکلی ادامه دارد که افراد فقیر روز به روز فقیرتر می‌شوند و افراد پولدار همچنان ثروتمند باقی می‌مانند که به همین منظور انتظار می‌رود دولت به قوانین تمکین کند.

نظری‌خانقاه ادامه داد: به دنبال ساماندهی ساختار بودجه هستیم تا بتوانیم در حوزه‌های معیشتی اقدامات مؤثری انجام داده و فاصله بین فقیر و غنی را از میان برداریم که در این زمینه اجرای طرح مالیات بر مسکن‌های خالی برای کمک به طبقه محروم جامعه اولویت اساسی است که باید مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: وضعیت بورس را به جد پیگیر هستیم و در این زمینه تقویت بورس با اصلاح ساختار کشور اعم از مالیات بردرآمدها و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند در کم کردن فاصله بین فقیر و غنی نقشی شایانی ایفا کند.

نظری‌خانقاه با اشاره به این که با ادامه وضعیت موجود حاشیه‌نشینی نیز در حال افزایش است، افزود: در این زمینه حل مشکلاتی در توزیع درآمدها و منابع کشور می‌تواند تا حد قابل توجهی از این معضل جلوگیری به عمل آورد که این مسئله نیاز به توجه ویژه و اساسی دارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر ادامه داد: یکی از اهدافی که به دنبال آن هستیم اجرای نظام بانکی بدون ربا است که در این زمینه درصدد هستیم بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که تورم به طبقات محروم تحمیل نشود و مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

کد خبر: ۶۱٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha