۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۲۱ رشته‌ بومی در حوزه صنایع دستی کردستان فعال است
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

۲۱ رشته‌ بومی در حوزه صنایع دستی کردستان فعال است

کردستان- گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۲۱ رشته بومی در حوزه صنایع دستی استان فعال است و حفظ و تقویت آن‌ها در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کردستان از استان های توانمند در حوزه تامین مواد اولیه حوزه صنایع دستی است، اظهار داشت: در حال حاضر هنرمندان صنایع دستی استان در ۵۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد رشته صنایع دستی ۲۱ رشته بومی استان است، اضافه کرد: از جمله رشته های بومی صنایع دستی استان شامل کلاش بافی، نازک کاری ،روش ساخت پستک بانه، اروسی سازی و غیره است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تعداد هنرمندان صنایع دستی استان را بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانع معاونت میراث فرهنگی دارای شناسنامه فعالیت هستند.

گویلیان با بیان اینکه از مجموع افراد شاغل در حوزه صنایع دستی استان فقط سه هزار و ۶۰۰ نفر از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند، افزود: همه تلاش خود را بکار می گیریم که تعداد بیشتری از هنرمندان این حوزه از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی از دیگر برنامه های اولویت‌دار این اداره کل را توسعه صادرات صنایع دستی استان ذکر کرد و گفت: مطالعات ظرفیت سنجی صادرات صنایع دستی و شناسایی کشورهای هدف از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۶۱٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha