۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
گرانی تولید استیل کرد سبب واردات سیم فولادی از چین است
عضو هیئت رئیسه کارخانه ماداکتو استیل کرد ایلام:

گرانی تولید استیل کرد سبب واردات سیم فولادی از چین است

خسروی، عضو هیئت رئیسه کارخانه ماداکتو استیل کرد ایلام گفت: با ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه توان تامین همه نیاز کشور را داریم.

به گزارش بازار، جمشید خسروی ظرفیت تولید سالانه کارخانه ماداکتو استیل کورد را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: میزان مورد نیاز کشور در طول سال حدود ۱۰ هزار و یکصد تن می‌باشد.

او ادامه داد: اینکه تولید کنندگان تایر داخلی، ‌به جای خرید و تامین مواد اولیه خود از ما، ترجیح می‌دهند از خارج وارد کنند به قمیت تمام شده بر می‌گردد این در حالی است که کارخانه ما تمام استانداردهای مورد نیاز تولید کنندگان تایر را تامین کرده است، اما تولید کنندگان تایر خودرو، طبق آخرین آمار، سیم فولادی ما را باید ۱۳ درصد گرانتر از محصولات مشابه خارجی، خریداری نمایند.

خسروی تصریح کرد: به دلیل تفاوت قیمت، برای تولیدکنندگان داخلی تایر، به صرفه است که سیم فولادی مورد نیاز خود را از چین وارد نمایند.

عضو هیئت مدیره کارخانه ماداکتو استیل کورد ایلام گفت:‌ از آنجا که تا به حال در کشورمان زمینه تولید استیل کورد وجود نداشته و این محصول برای اولین بار فقط توسط ما تولید می شود برای تهیه این محصول باید مقادیری از مواد اولیه وارد شود، به این منظور مفتول اصلی این محصول وارد می شود، در عین حال از هر گونه تولید کننده داخلی که بتواند استانداردهای لازم را در محصول خود رعایت کند استقبال می کنیم، ‌ ضمناً نیاز ارزی ما برای واردات مفتول اصلی استیل کورد تقریباً به ۶۰ درصد می باشد.

کد خبر: ۶۱٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha