۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
طلا رکورد شکست/ پرهیز از خرید طلای دست دوم
در گفتگو با بازار مطرح شد:

طلا رکورد شکست/ پرهیز از خرید طلای دست دوم

ساری – رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز استان مازندران گفت: قیمت طلا طی هفته جاری و در روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون رسید.

مهدی معلمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ میلادی رسیده بود افزود: قیمت طلا امروز پنجشنبه در پی کاهش تعداد موارد جدید ابتلاء به کرونا و انتظارات سرمایه گذاران درباره بهبود اوضاع اقتصادی چین، با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: بر این اساس قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۰۹ دلار رسیده است در حالی که روز گذشته قیمت هر انس طلا تا ۱۶۱۲ دلار افزایش یافت که این بالاترین رقم از اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی بوده است.

معلمی با اشاربه اینکه چین روز پنجشنبه از کاهش تعداد موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا خبر داد، ادامه داد: با کاهش نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز افزایش یافت و میزان ذخایر طلای صندوق‌های اس پی دی  نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۱ تن رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری از مردم استان تقاضا کرد تا در خرید طلا دقت لازم را داشته باشند و از خریدن طلای دست دوم جدا خودداری کنند چرا که به هیچ وجه طلای دست دوم وجاهت قانونی در این صنف ندارد و خریداران طلای دست دوم همیشه متضرر می‌شوند.

وی درباره قیمت طلا و جواهر نیز گفت: هم اکنون هر انس طلا ١٦٠٩ دلار، مثقال دو میلیون و ۳۸1 هزار تومان، هر گرم طلا ۵۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان، سکه تمام پنج میلیون و ۳۸۸ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، دلار ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان، یورو ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان و لیر دو هزار و ۳۸۰ تومان عرضه می شود.

کد خبر: ۶٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha