۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰
کلید گاز کوهستان های کجور زیر پدال تریلرهای گازرسان
بازار گزارش می‌دهد؛

کلید گاز کوهستان های کجور زیر پدال تریلرهای گازرسان

نوشهر- کلید گاز مشترکان شهرهای کوهستانی پول و کجور نوشهر با پدال تریلرهای حامل کپسول های گاز روشن و یا با بروز حادثه ای در جاده ناایمن خاموش می شود.

بازار؛ گروه استان ها: شرایط نامساعد جوی و وضعیت نامناسب راه کوهستانی کجور نوشهر سبب می شود تا هرازگاهی تریلی های حاممل کپسول گاز به موقع به ایستگاه های تغذیه گاز منتقل نشود و قصه پرغصه سوخت در این منطقه کوهستانی همچنان وجود دارد.

گازرسانی به شهرهای کوهستانی پول و کجور به شیوه سی ان جی یا گاز فشرده از سال ۹۷ انجام شد و روزانه شش دستگاه تریلر حامل کپسول سی ان جی باید مسیر کوهستانی ۶۵ کیلومتری نوشهر تا کجور را پیمایش کنند و کپسول ها را به ایستگاه تقلیل فشار منتقل کنند.

نگرانی روستاییان از قطع گاز در فصل سرما
شروع فصل سرما و تاخیر در ارسال سوخت و یا بسته شدن راه براثر حوادث طبیعی و برف همواره دغدغه و نگرانی کوهستان نشینان را برای تامین سوخت افزایش داده است. از سوی دیگر تردد تریلی های سوخت رسانی و حامل کپسول های گاز در جاده ناامن و کوهستانی کجور – نوشهر احتمال بروز حادثه را شدت می بخشد.

روند روبه رشد ساخت وسازها و افزایش مشترکان ضرورت تقویت و توسعه ظرفیت ایستگاه و اتصال این مناطق کوهستانی به شبکه سراسری گاز را الزامی می سازد.

یک شهروند از بخش کجور نوشهر می گوید هر روز شاهد تردد تریلی های حامل سوخت سی ان جی برای انتقال به ایستگاه گاز پول و کجور هستیم و تردد این خودروها در جاده ناامین و کوهستانی کجور که ترافیک در آن پرحجم بوده، خطر آفرین است.

محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قرار بود گازرسانی به مناطق کوهستانی کجور در قالب شبکه سراسری گاز انجام شود که تاکنون محقق نشده و روستاییان منطقه در ایام سرد سال با مشکل کمبود سوخت روبرو هستند.

وی از مسئولان خواست تا برای تامین سوخت مناسب و تسریع در اجرای پروژه گازرسانی برای رفع دغدغه روستانشینان بخش چاره اندیشی کنند.

همزمان با بارش برف و لغزندگی مسیر، تردد تریلرهای گازکش با مشکلات و موانعی مواجه است  و تاخیر در انتقال گاز سبب قطعی مکرر و نگرانی های شهروندان منططقه شده است

در عین حال برخی از اهالی منطقه کوهستانی کجور نیز معتقدند همزمان با بارش برف و لغزندگی مسیر، تردد تریلرهای گازکش با مشکلات و موانعی مواجه است  و تاخیر در انتقال گاز سبب قطعی مکرر و نگرانی های شهروندان منطقه شده است.

سعید یزدانی فرماندار نوشهر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از قطعی گاز در مناطق کوهستانی کجور و پول اندیشیده شود، یادآور شد: در سال های گذشته اهالی منطقه قطعی مکرر گاز را تجربه کردند و این مسئله سبب نگرانی انان شده است.

وی پیشنهاد داد برای گذر از بحران سرما و برف باید به خانوارهای منطقه نفت سفید نیز سهمیه داده شود تا در زمان بروز مشکل دچار مشکل نشوند.

یزدانی با اشاره به اینکه سوخت مورد نیاز دامداران شهرهای کوهستاین پول و کجور پیش بینی نشده و قطع شده است، افزود: این عده در حال حاضر با مشکل تامین سوخت روبرو هستند وباید نسبت به رفع این دغدغه برنامه ریزی کرد.

با توجه به گازرسانی شهر کجور و ممنوعیت تحویل نفت سفید به اهالی، برخی از ساکنان و اهالی منطقه عنوان می کنند هنوز علمک گاز به واحدهای مسکونی شان نصب نشده است.

۱۲ روستای چهاردانگه هم منتظر گازرسانی
علاوه بر بخش کجور ۱۲ روستای بخش کیاسر چهاردانگه نیز با مشکل نصب علمک گاز مواجه هستند و به گفته اهالی به رغم پیگیری مکرر و اجرای شبکه گازرسانی در روستاها، هنوز علمک گاز روستاییان وصل نشده است.

به گفته اهالی این مناطق، ممنوعیت برداشت هیزم از جنگل و نبود سوخت تسریع در نصب عملک و گازرسانی روستاهای کیاسر چهاردانگه را الزامی می سازد.

حمزه علی تیموری مدیرعامل شرکت گاز مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۱۲ روستای منطقه کیاسر در مراحل گازرسانی هستند، گفت: ۱۰ کیلومتر خط تغذیه اجرا شده است و با توجه به ترافیک سنگین جاده تاکام – کیاسر برای اجرای پروژه با مشکلاتی روبرو بودیم که حل شد.

۱۰ کیلومتر خط تغذیه اجرا شده است و با توجه به ترافیک سنگین جاده تاکام – کیاسر برای اجرای پروژه با مشکلاتی روبرو بودیم که حل شد

وی افزود: همچنین ۴۵ کیلومتر شبکه داخلی گازرسانی در منطقه انجام شد و با گرفتن پیمانکار جدید، ظرف یکماه آینده نصب علمک در این مناطق انجام شود.

تیموری یادآور شد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای منطقه کیاسر هزینه شده است.

شرکت نفت: دغدغه ای برای توزیع سوخت زمستانی وجود ندارد
درحالی که برای از روستاییان مناطق کوهستانی مازندران با مشکل سوخت روبرو هستند، شرکت نفت ساری اعلام کرد هیچ دغدغه ای برای توزیع سوخت زمستانی وجود ندارد و ذخیره سازی مطلوب سوخت صورت گرفته است.

این شرکت از روستاییان خواست تا با ثبت نام در سامانه سدف نسبت به دریافتت سوخت از فروشندگی های محل سکونت اقدام کنند.

در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خانوارهای روستایی مازندران از نعمت گاز بهره مند هستند.

کد خبر: ۶۰٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha