۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
وقتی دوچرخ‌ها با اطمینان بیشتر می‌چرخند!
گزارش بازار از انتخاب ۵ تایر برتر موتورسیکلت ۲۰۲۰

وقتی دوچرخ‌ها با اطمینان بیشتر می‌چرخند!

میشلن، متزلر مارتون الترا، میشلن کامندر دو، بریجستون، پیرلی به عنوان پنج تایر محبوب موتورسیکلت سواران در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

بازار؛ گروه خودرو: ماهیت به حرکت درآمدن خودرو یا موتورسیکلت پس از قدرت تولید شده از سوی پیشرانه و انتقال آن توسط سیستم انتقال قدرت، در نهایت به چرخ‌ها می‌رسد که به واسطه تایرها فرایند حرکت را تکمیل می‌کند. باتوجه به طراحی موتورسیکلت‌ها، ماهیت این دسته از وسایل نقلیه به دوچرخ خلاصه شده و ایمنی راکب و سرنشین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین منظور شرکت های سازنده مطرح موتورسیکلت، همواره از تایرهایی استفاده می‌کنند که ضریب اطمینان آن‌ها با در نظر گرفتن ساختار کششی، کنترل کشش، میزان ساییدگی، ضریب اصطکاک و میزان ضریب غلتشی در سطح ایده‌آل‌تری باشد. در این زمینه شرکت های سازنده تایر بسیاری هستند که با ارائه مدل‌های جدید و البته بهینه‌سازی آن‌ها توانسته‌اند جایگاه بالایی را برای خود رقم بزنند، در ادامه پنج تایر برتر موتورسیکلت را از لحاظ فنی و عملکردی معرفی خواهیم کرد.

میشلن پایلوت پاور(Pilot Power)
شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا میشلن همواره در صدر جدول و گام نخست انتخاب‌ها قرار می‌گیرد؟ کاملا مشخص است که میشلن بهترین اسپانسر تمامی مسابقات بزرگ دوچرخه‌سواری بوده و اگر بخواهیم از این ویژگی هم صرف نظر کنیم، باید در ابتدا بگوییم پایلوت پاور (Pilot Power) سطح ضریب اطمینان موتورسیکلت شما را به شکل فزاینده‌ای ارتقا می‌دهد.

کشش؛ یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های که برند میشلن همواره به آن افتخار می‌کند، کشش عالی تایر است. این نوع تایر به هنگام لمس کردن شاید سخت به نظر آیند، اما در اطراف کناره‌ها، در حدود ۲۰ درصد نرم‌تر از بسیاری از برندهای دیگر هستند. مزیت این حالت، کشش بیشتر در اطراف و کناره‌های تایر است که در زمان گردش قسمت کوچکی از تایر را با خود درگیر می‌کند. همچنین نرم‌تر شدن ساختار تایر می‌تواند مقداری از سختی آن را برطرف و این ساختار منجر به واکنش‌پذیری بهتر برای موتورسواران اسپرت دوست می‌شود. مهندسان میشلن برای آنکه شاید افراد ناواردی پشت فرمان موتورسیکلت قرار گیرند، ساختار اطراف تایر را نرم طراحی کردند که این به معنای عدم واژگونی یا برخورد بر اثر اصطکاک زمین است.

ایده‌آل برای مسابقات؛ ترکیب تایری که میشلن در آن گنجانده شده است، یکی از مزیت‌هایی است که در مدت زمان کوتاه سطح تایر گرم نمی‌شود. این به این معنی است که یک یا حتی دو دور تمرین تایر را دمای کاری خود و گرمای مطلوب می‌رساند. این موضوع باعث بهبود کشش می شود و پس از گرم شدن، کنترل بهتری خواهید داشت. اما آن دسته از افرادی که مبتدی هستند، نیازی برای نگرانی ندارند، این نوع تایر برای مسابقات ایده آل هستند و باید متناسب با آنها استفاده شوند. متأسفانه، این تایرها برای جاده های ماسه ای ساخته نشده اند و هنگام استفاده در مسیرهای آسفالت بهترین عملکرد را دارند که شما را از چسبندگی مطمئن می‌کند. در جاده های ناهموار، نخ ممکن است خیلی زود فرسوده شود که این امر خوشبختانه برای این نوع تایرها نیست.

ویژگی های دیگر؛ میشلن از آن دسته برندهایی است که به طور کلی انتظار داریم در رده بالای طیف قیمت شاهد آن باشیم. این در حالی است که این تایرها از تمام ویژگی‌های سطح بالا برخوردار هستند، اما هنوز هم مقرون به‌صرفه شناخته می شود. بزرگترین نقطه ضعف این تایرها این است که ترکیب لاستیک نرم، ترمز را کمی سخت‌تر می‌کند. شما باید با آنها تمرین کنید تا سرعت ایده آل و زمان مناسب را پیدا کنید.

متزلر مارتون الترا(Metzeler ME۸۸۸ Marathon Ultra)
چرا متزلر مارتون الترا در این لیست قرار گرفته؟ دلیل آن کاملا واضح است؛ زیرا این تایرها به طور خاص برای موتورسیکلت‌های کروزر طراحی شده‌اند و نسبت به سایر برندها طیف بیشتری داشته و در مسافت‌های طولانی بسیار کارآمد هستند.

دوام؛ یکی از دلایل اصلی انتخاب این تایر دوام کلی آن است. از آنجا که این تایر برای سواری طولانی ساخته شده است، می‌تواند هزاران مایل و هزاران راه دور را  به شما ارائه دهد. درحالی که این تایر  را با برخی از نام‌های بزرگ مقایسه می‌کنیم، آن وقت می‌توان به سختی نقاط ضعف آن را پیدا کرد.

همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی این موضوع الگوی جدیدی است که متزلر آن را تجربه کرده است. طراحی این نوع تایر شیارهای عمیق‌تری دارد که باعث می‌شود آب آزادانه میان شیارهای تایر حرکت کند. در صورتی که شما علاقمند به آفرود باشید و به جاده‌های خاکی بروید، این تایر به خوبی از پس آن بر می‌آید و کشش لازم را ارائه می‌دهد تا شما با خیال آسوده به آفرودبازی خود ادامه دهید.

ثبات؛ اگر می خواهید لاستیکی بخرید که چند هزار مایل طول بکشد، قوام نیز باید روی نقطه باشد. خوشبختانه مارک Metzeler به دلیل سازگاری زیاد در طول عمر لاستیک هایشان شناخته شده است. لاستیکی که انتخاب کرده ایم برای قسمت عقب دوچرخه است اما تایرهای جلو نیز به همان اندازه چشمگیر هستند.

در همه شرایط آب و هوایی، به نظر می رسد که شکوفا شده اند و حتی می توانند به شما اجازه دهند با سرعت بیشتری نسبت به سایر لاستیک های کروز سوار شوید. لاستیک کاملا سنگین است و باعث می شود محکم روی زمین کاشته شود، در عین حال به شما امکان می دهد سرعت خود را کمی بیشتر تنظیم کنید. مهم نیست که با کدام سرعت حرکت کنید، آن ها پایدار خواهند بود.

ویژگی های دیگر؛ از آنجا که لاستیک های مارک به نظر می رسند و توجه بیشتری به جزئیات آنها دارند، متوجه خواهید شد که کمی گران ترند. اگرچه نیازی به تعویض لاستیک نیست و ارزش طولانی مدت خواهد داشت. به هر حال آن ها را به برخی دیگر از مسافران کروز طولانی تر در جهان امروز توصیه می کنیم.

میشلن کامندر ۲ (Commander II)
لاستیک موتور سیکلت Michelin Commander II یکی از بهترین تایرهای جهان شناخته می شود و شمار بسیاری از مردم آن را دوست دارند.

تایر نهایی مسافت؛ کامندر ۲،   Command II نه تنها تایری است که برای سفرهای زیاد ساخته شده است بلکه می‌تواند مسابقات را هم به چالش بکشد. بر اساس گزارش منتشر شده این تایر در حدود یک میلیون مایل از کار افتاده و این موضوع باعث می‌شود که بادوام ترین باشد. آمارها نیز نشان می‌دهند که راکبان کروزرها از این تایر به عنوان بهترین یاد می‌کنند. این در حالی است که آزمایش یک میلیون مایلی برای آزمایش بوده، در این میان افراد بسیاری هستند که اظهار می‌کنند در سرعت‌های بالا، توانایی آن را تا حدود ۳۰۰ هزار مایل تحمل کند بدون آنکه هیچ نشانه‌ای از نقطه ضعف آن باشد. با این حال، این مورد به سرعت شما را طول سفر و همچنین موقعیتی که در آن قرار دارید، بستگی دارد. اما آنچه که گزارش‌ها می‌گویند، هزار مایل یک عدد بی‌نظیر است.

فرمان‌پذیری؛ میشلن تنها به دلیل ریختن تمام تخصص خود در کیفیت یا دوام تایر معروف نیست. همچنین در فناوری مدرن و طراحی تایر با تمام ویژگی‌های جدید مدرن پیشرو است. باتوجه به اینکه تایرهای میشلن سختی زیادی ندارند، به نظر می‌رسد که هندلینگ(فرمان‌پذیری) برای راکب نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. بنابراین باید انتظار داشت که نسبت به سایر تایرها کمی سنگین‌تر باشد، حتی اگر به اندازه تایرهای دیگر برندها که برای مدل کروزر هستند، عریض نباشد، اما چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد. باتوجه به اینکه الگوی شیار به طور استثنایی عمیق نیست، ممکن است در مورد تماس آب مشکلاتی داشته باشید و بسیاری از راکبان اینطور عنوان کنند که در مکان‌هایی که سطح دارای رطوبت نسبتی است، ممکن است کمی لغزنده باشد.

ویژگی های دیگر؛ مهم نیست در این لیست کدام یک از بهترین تایرها را ترجیح می‌دهید، همیشه متوجه میشلن می‌شوید. این سازنده صاحب سبک تایر، امروزه یکی از شناخته شده‌ترین تایرهای بازار هستند و تقریباً به اندازه بسیاری از برندهای برتر گران نیستند. بعضی از مدل‌های میشلن می توانند گران قیمت باشند، اما تایرهای موتور سیکلت Michelin Commander II دارای برچسب قیمت مناسبی هستند.

بریجستون
بریجستون  BRIDGESTONE Tire Exedra نمونه‌ای است که به طور خاص برای هوندا GL۱۵۰۰ و GL۱۸۰۰ طراحی شده است. این یک تایر جایگزین عالی است که توسط یکی از برندهای مطرح جهان تولید می‌شود و با کشش بسیار عالی همراه است.

سر و صدای کمتر؛ نکته‌ای که ممکن است در بیشتر تورینگ‌ها(کلاس سفری از موتورسیکلت) مشاهده کرده باشید میزان صدایی است که ایجاد می کنند در سطح بالایی است. این در حالی است که موتور سر و صدای زیادی نیز ایجاد می‌کند. بنابراین تایر می‌تواند به عنوان یک کاهش دهنده سر و صدای ناشی از پیشرانه را بسیار کاهش دهد. این در حالی است که این نوع تایر بریجستون برای کمک به کاهش صدای ایجاد شده بسیار موثر است. دلیل دقیق کاهش نویز مشخص نیست و بریجستون هم مایل به افشای این راز نیست و آن را به صورت مخفی نگه داشته است. اما به هرحال این تایر برای کروزرهای که مسافت‌ طولانی را می‌پیمایند ساخته شده است. چراکه ماندگاری بالا، در کنار آن که تایرهای توانایی کاهش برخی از سر و صداها را ندارند اما این نوع تایر از چنین قابلیتی برخوردار است، بر این اساس بهترین نوع تایر برای موتورسیکلت است.

راحتی؛ باتوجه به اینکه اگر شما علاقمند به سفر باشید، هنگامی که کیفیت سفر با موتورسیکلت شما را در نظر می‌گیریم، راحتی بسیار مهم است. این تایرها روی زین سخت نیستند. ممکن است پاسخگویی نیاز شما به درستی نباشد، اما برای مبتدیان بسیار مفید است که به طور تصادفی گاز و ترمز را نگیرید که به موتورسیکلت یا تایرها آسیب برساند. این در حالی است که این نوع تایر برای موتورسیکلت‌های طراحی شده که در حال حاضر راحتی بالایی را به شما ارائه دهد. همچنین اگر شما موتورسیکلت اسپرت نیز دارید، می‌توانید از این نوع تایر استفاده کنید که این خود یک مزیت باورنکردنی است. اما برای اطمینان از نصب صحیح تایر و اصلاح آن در صورت لزوم، ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید.

ویژگی های دیگر؛ جدا از اینکه توسط یکی از بزرگترین برندهای جهان پشتیبانی می‌شوید، ویژگی‌های کوچکی را نیز در اختیار خواهید داشت که شامل کشش و ماندگاری هستند. با این حال، همه این‌ها قیمت دارند و از تایرهای گران قیمت امروز بازار هستند. با نصب این تایرها هربار که سوار بر موتورسیکلت خود می‌شوید خیالتان آسوده است که ارزش آن را خواهد داشت.

پیرلی (Angel ST)
دلیل انتخاب پیرلی همان چیزی است که همه ما می‌خواهیم و آن هم یک تایر همه کاره برای استفاده از موتورسیکلت‌هایمان و دقیقا اینجاست که تایر پیرلی Angel ST بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این تایر برای سرعت بالا و خیابان و مسافرت طراحی شده است.

تطبیق پذیری؛ تایر موتورسیکلت پیرلی Pirelli Angel ST تقریباً برای استفاده در هر شرایطی طراحی شده است. با نگاهی به تاریخچه تایرها، متوجه می‌شوید که در حال حاضر دارنده حدود ۷ رکورد جهانی شرکت پیرلی است. این سوابق نه تنها این اطمینان خاطر را برای سواری‌های طولانی مدت بلکه برخی از وسایل سواری در خیابان‌های شهر است. داشتن چنین مزیتی به شما این امکان را می‌دهد یک تایر برای موتورسیکلت خود بخرید و می توان آن را یک اسب کار واقعی قلمداد کرد. این تایر اسب کار برای استفاده روزمره ساخته شده است و می توان آن را تقریباً برای هر موتورسیکلت جاده‌ای که در حال حاضر دارید پیدا کنید و بخرید.

مناسب برای تمام آب و هوا؛ همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، این تایر مانند جک همه معاملات است و تقریباً برای همه موارد غیر از آفرود قابل استفاده است. با الگوی آج مخصوصی که در آن گنجانده شده است، به شما این امکان را می‌دهد در تمام شرایط آب و هوایی از آن استفاده کنید. شاید این تایر کمی سفت باشد اما برای یک سوار پیشرفته پاسخگوی عالی است. ویژگی دیگر، موادی است که در ساخت این تایرها استفاده شده است. طبق گفته سازنده، تمام این ترکیبات سازگار با محیط زیست هستند و نباید هیچ صدمه‌ای به شما وارد کنند.

ویژگی های دیگر؛ متأسفانه، این لاستیک برای یک موضوع تخصصی ساخته نشده است و می‌تواند برای کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که برای این منظور طراحی شده است، قیمت آن چندان گران نیست و قطعاً می‌توانید آن را به عنوان مجموعه پشتیبان خریداری کنید. این در حالی که توسط یک برند باورنکردنی مانند پیرلی پشتیبانی می‌شوید و از بهترین نتایج را ارائه می دهند.

کد خبر: ۶۰٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha