۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
قراردادهای سفید امضاء بین کارفرما و کارگر وجاهت قانونی ندارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

قراردادهای سفید امضاء بین کارفرما و کارگر وجاهت قانونی ندارد

اردبیل- رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: قراردادهای کار سفید امضاء و برگه‌های تسویه صوری بین کارفرما و کارگر فاقد اعتبار قانونی است.

قاسم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای توسعه برنامه‌های حمایت از کارگران اقدامات لازم و اساسی در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه این موضوع محرز است که قراردادهای کار سفید امضاء و برگه‌های تسویه صوری فاقد اعتبار قانونی است.

وی با اشاره به این که ملاک پرداخت حقوق کارگر تراکنش و سند بانکی است بیان کرد: هیچ یک از امضاهای اجباری برگه‌های تسویه اعتبار قانونی ندارد و صرفاً نباید قراردادهای کار کتبی باشند بلکه در این زمینه نیاز است پیش‌بینی‌های قانونی لازم برای عدم انعقاد هر نوع قرارداد کارگری و کارفرمایی در قانون کار مشخص شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در صورتی که قرارداد کتبی بین کارگر و کارفرما منعقد نشود براساس ماهیت شغل مدت زمان قرارداد دائمی قلمداد می‌شود و کارگران از تمامی موازین قانون کار بهره‌مند می‌شوند که کارفرما باید در نظر داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: نباید هیچ حقی از کارگر ضایع شود و عدم عقد قرارداد به ضرر کارفرمایان است و با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و ثبت الکترونیکی قراردادها مشکلات موجود در این زمینه به حدأقل خواهد رسید که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

وی اظهار کرد: توافق کم‌تر از قانون کار پذیرفته و قانونی است و در این زمینه ضرورت کار این است که حقوق کارگران براساس سیستم بانکی پرداخته شود و دریافت رسید دستی از کارگران نیز به عنوان سند قانونی تلقی نمی‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha