۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
پیچش عطر نارنج در باغات طبس/ افزایش ۲۱ تنی برداشت مرکبات
مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد:

پیچش عطر نارنج در باغات طبس/ افزایش ۲۱ تنی برداشت مرکبات

بیرجند- رضایی، مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت مرکبات از باغات خراسان‌جنوبی در سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۲۱ تن افزایش خواهد داشت.

عبدالرضارضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی علی‌رغم شرایط آب و هوایی کویری و کمبود آب در شهرستان طبس مرکبات نیز برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مرکبات شهرستان طبس محصولاتی چون پرتقال و نارنج است، بیان‌کرد: برداشت پرتقال رو به پایان و برداشت نارنج گاهی تا بهمن ماه نیز ادامه دارد چرا که ماندگاری آن بر روی درخت بیشتر است.

رضایی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۱۰۲ هکتار سطح زیر کشت مرکبات داریم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در خراسان‌جنوبی ۷۱۴ تن انواع مرکبات در سال زراعی جاری برداشت شود که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در خراسان‌جنوبی ۶۹۳ تن مرکبات از باغات برداشت شد، افزود: مقایسه آمار برداشت مرکبات در سال قبل و پیش بینی برداشت مرکبات در سال جاری نشان از افزایش ۲۱ تنی برداشت این محصولات دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی خراسان‌جنوبی گفت: سطح زیرکشت پرتقال ۴۶ هکتار، نارنج ۴۶ هکتار، نارنگی ۶ هکتار و لیمو شیرین چهار هکتار است.

رضایی یادآور شد: به طور معمول از این میزان سطح زیر کشت مرکبات در خراسان‌جنوبی حدود ۲۷۳ تن پرتقال، ۳۷۸ تن نارنج، حدود ۲۰.۴ تن نارنگی و حدود ۲۰.۴ تن لیمو شیرین تولید می‌شود.

شهرستان طبس خراسان‌جنوبی علاوه بر تولیدات مرکبات به قطب تولید خرما در استان نیز شهرت دارد که این هم نشینی نخل و مرکبات جلوه‌های زیبایی طبیعی را نیز در خراسان‌جنوبی خلق کرده است.

کد خبر: ۶۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha