۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۵۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی صورت گرفت
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:

۵۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی صورت گرفت

بجنورد- وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد خبر داد.

سیاوش وحدت در گفت‌وگو با بازار، اظهار داشت: از آغاز تأسیس منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در سال ۹۷ تاکنون، ۵۶میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفته و برای ۲۷ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در مهرماه سال ۱۳۸۷ توسط هیئت‌وزیران در دومین سفر استانی دولت نهم تصویب شد و در آذرماه۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را در قالب " قانون ایجاد مناطق جدید ویژه اقتصادی " به تصویب رساند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: در این راستا هیئت دولت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به مساحت ۳۵۵ هکتار را تصویب و در شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی توسط نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در شهریور ۱۳۹۰ مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی برای اجرا ابلاغ شد.

وحدت مجاورت استان با مرز مشترک با ترکمنستان، نزدیک‌ترین فاصله مناطق ویژه اقتصادی کشور تا مرز باجگیران و عشق‌آباد نسبت به مشهد و گرگان، پیش‌بینی اجرای خط راه‌آهن از مجاورت منطقه ویژه، مجاورت با جاده آسیایی (مشهد- تهران)، کاهش هزینه‌های تولید و برخورداری از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی، گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا و جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد را از مزایای این منطقه عنوان کرد.

عدم تخصیص اعتبارات استانی
وی همچنین گفت: عدم محدودیت مدت توقف کالا  و مواد اولیه در محدوده منطقه، اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد، تردد خودرو بدون پرداخت حق گمرکی تنها در محدوده مناطق ویژه اقتصادی از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی عدم تخصیص اعتبارات استانی مناسب در سنوات اخیر جهت تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز( آسفالت معابر، ساختمان اداری و گمرک ، انبار و... را از جمله مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بجنورد عنوان کرد.

وحدت در خصوص قراردادهای منعقدشده در واگذاری زمین نیز گفت: ۱۲ قرارداد واگذاری زمین در این منطقه منعقدشده است که مساحت چهار هکتار به سرمایه‌گذاران واگذارشده است.

در حال حاضر خراسان شمالی ۹ شهرک و شش ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، ۲۴۰ واحد فعال و حدود ۴۶ واحد غیرفعال است.

کد خبر: ۶۰٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha