۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
احراز هویت ۶۰ درصد سهام‌داران به صورت الکترونیکی
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد

احراز هویت ۶۰ درصد سهام‌داران به صورت الکترونیکی

ماهیار، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: احراز هویت بیش از ۶۰ درصد سهام‌داران از طریق سامانه الکترونیکی و برخط انجام شده است.

به گزارش بازار، علیرضا ماهیار، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهام‌داران سهام عدالت به‌ویژه سهام‌دارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، جامعه ۳۰ میلیون نفری هستند و این جامعه ۳۰ میلیون نفری برای آنکه بتوانند از مزایای بازار سرمایه از جمله انتخابات یا همان مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و توزیع و دریافت سود سهام استفاده کنند، صرفا برمبنای احراز هویتی که در داخل شبکه بازار سرمایه در سامانه سجام انجام می‌شود، قادر خواهند بود که سودشان را دریافت کنند.

وی افزود: در حوزه دریافت سایر مزایای سهامداری مثل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هم نیاز است، سهام‌داران  احراز هویت سجام را در داخل بازار سرمایه انجام دهند.

ماهیار با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام در سامانه سجام الکترونیکی است، تصریح کرد: سهام‌داران می‌توانند با مراجعه به سایت الکترونیکی sejam.ir اقدام به ثبت‌نام کرده و بعد از ثبت‌نام کافی است یک‌بار به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: شبکه کارگزاری‌ها، بانک‌های منتخب و دفاتر پیشخوان الکترونیک مراکز احراز هویت هستند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: احراز هویت بیش از ۶۰ درصد سهام‌داران از طریق سامانه الکترونیکی و برخط انجام شده است و در مجموع ۲۳ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر: ۶۰٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha