۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
خروج ترامپ از کاخ سفید با کارنامه ضعیف اقتصادی
«سی ان ان» گزارش داد

خروج ترامپ از کاخ سفید با کارنامه ضعیف اقتصادی

شبکه «سی ان ان» نوشت: دونالد ترامپ در شرایطی از کاخ سفید می‌رود که دولت او به لحاظ تاریخی، یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در حوزه اقتصاد داشته است.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان در مقاله ای به قلم جان هاروود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنوز هم نمی‌تواند ارقامی که شکست وی از جو بایدن، رئیس جمهور بعدی را نشان می‌دهند باور کند؛ بایدن بیش از ۷ میلیون رای مردمی و ۷۴ رای الکترال بیشتر از ترامپ به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، در این میان آمار و ارقام دیگری وجود دارد که نمک بیشتری بر روی زخم روحی ترامپ می‌پاشد. این اعداد نشان می‌دهد که به رغم دروغ‌های وقیحانه ترامپ درباره تقلب در انتخابات، وی ماه ژانویه با نتایج بسیار بد اقتصادی از قدرت کنار می‌رود.

قرار دادن نتایجی که ترامپ به دست آورد در کنار نتایج روسای جمهور قبلی، فاجعه بار بودن عملکرد ترامپ را بهتر نشان می‌دهند.

سی ان ان افزود، ترامپ در میان ۱۳ رئیس جمهور دیگر از زمان جنگ دوم جهانی، در حالی از کاخ سفید می‌رود که تعداد آمریکایی‌های شاغل نسبت به زمان آغاز کارش بسیار کمتر هستند. میزان رشد تولید اقتصادی نسبت به دوازده رئیس جمهور قبلی کمتر است. میزان تولید صنعتی جلوی چشم ترامپ کاهش یافته است. فدرال رزرو اعلام کرده بخش تولید حتی پیش از شیوع همه گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ دچار رکود شده است.

این رسانه آمریکایی می افزاید که هفته گذشته، سی و هشتمین هفته متوالی بود که دستکم ۷۰۰ هزار آمریکایی برای نخستین بار خواستار برخورداری از بیمه بیکاری شدند. صف‌های افرادی که مقابل مراکز توزیع رایگان مواد غذایی تشکیل میشوند دامنه رنج انسان‌ها را نشان می‌دهند. ارقام انتزاعی بیشتر مانند کسری تجاری آمریکا و نسبت بدهی دولت به اندازه اقتصاد نیز در دوره ریاست جمهوری ترامپ بدتر شده اند.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد در موسسه مودی که نتایج اقتصادی همه روسای جمهور از ۷۰ سال گذشته را مقایسه کرده است گفت: «سابقه اقتصادی ترامپ نسبت به بقیه تقریبا در پایین‌ترین سطح یا پایین‌ترین سطح قرار دارد. اقتصاد جلوی چشم ترامپ عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.»

به طور قطع، مرگبارترین همه گیری بیماری در یک قرن گذشته، فعالیت اقتصادی را در آخرین سال فعالیت رئیس جمهور آمریکا تخریب کرده است؛ اما واکنش به فاجعه‌ای پیش بینی نشده از طوفان‌ها و حملات تروریستی گرفته تا ناآرامی‌های مدنی و بحران‌های مالی، بخش مهمی از کار را تشکیل می‌دهند. عملکرد نامناسب ترامپ خسارات به مشاغل و تولید را بدتر و ادامه دارتر کرده است.

سابقه ترامپ پیش از همه گیری کرونا
شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش خود تاکید کرد که سابقه ترامپ حتی پیش از شیوع کرونا نیز جای تعریف چندانی نداشت. رشد مستمر تولید و کاهش میزان بیکاری پیش از سه سال نخست ریاست جمهوری ترامپ، موجب تداوم روندهای بهبود اوضاع از رکود بزرگ شد که وی از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به ارث برده بود.

در ادامه این گزارش آماده است که سرعت رشد اقتصادی آمریکا اوایل سال ۲۰۱۸ پس از مهمترین دستاورد اقتصادی یعنی کاهش مالیات‌ها که وی و جمهوریخواهان کنگره اعمال کردند، افزایش یافت؛ اما این وضعیت مدت زمان طولانی دوام نیاورد و کسری بودجه افزایش یافت. افزایش موقت سرمایه گذاری عمدتاً از افزایش قیمت‌های انرژی حاصل شد.

کد خبر: ۶۰٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha