۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
 «کشتارکن» بلای جان این روزهای بازار مرغ
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران عنوان کرد

«کشتارکن» بلای جان این روزهای بازار مرغ

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از واسطه هایی بنام «کشتارکن» سخن گفت که رقم مرغ را از تولید به مرحله کشتار افزایش می دهند و در نتیجه باعث گرانی بازار می شوند.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با اشاره به روزهای پر کار تعزیرات، اظهار کرد: همه مواردی که در صلاحیت رسیدگی تعزیرات است، از سوی ما مورد توجه است تا ما در حد توان مشکلات را کاهش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه مرغ به قیمت مصوب رسید و شب گذشته گزارشی در اینباره از سیما پخش شد.

اسفنانی تصریح کرد: تمام فروشگاه ها چه فروشگاه های صنفی یا زنجیره ای، قیمت مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می کنند و طبیعی است که در فلان نقطه ای شهر تهران یک مغازه مرغ را گران تر بفروشد و این تخلفات در هر شرایطی وجود دارد.

وی از مردم خواست با دیدن هرگونه تخلفی، به تعزیرات گزارش دهند تا گشت های مشترک خود را اعزام نماید.

اسفنانی گفت: روالی جدی ادامه می یابد؛ چنانچه در داستان مرغ فاصله ای غیر متعارف و غیر قانونی میان تولید کننده و عرضه کننده مرغ در حالت عمده وجود داشت که برخی به آن واسطه یا دلال می گویند و بر اساس بررسی های ما، مرغداری که زحمت اصلی را می کشد، زمانی که مرغ را تحویل می دهد، کشتارگاه مورد نظر را نمی شناسد و کشتارگاه نیز مرغدار را نمی شناسد.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات از اصطلاح "کشتارکن" در عرصه خرید و فروش مرغ و جابجایی از تولید تا کشتارگاه سخن گفت و ادامه داد: این اصطلاح نامطلوب و ناملموس ایجاد شده و این افراد مرغ را به هر قیمتی که بخواهند از مرغدار خریداری کرده و به هر قیمتی که بخواهند، به کشتارگاه می فروشند.

اسفنانی اضافه کرد: این واسطه ها منجر می شوند رقمی به قیمت تمام شده مرغ اضافه شود.

وی افزود: نهایت قیمتی که مرغ زنده باید به در کشتارگاه تحویل داده شود، ۱۴ هزار و ۱۰۰ یا ۴۰ تومان است که برای مرغدار نیز منفعت کامل را دارد و این به گفته خود آقایان است که در جلسات اظهار می داشتند.

اسفنانی همچنین در خصوص گرانی لبنیات و روغن گفت: فروشنده مکلف است کالا را به قیمت مصوب خریداری کند و به قیمت مصوب نیز بفروشد و اینکه یک واحد صنفی اعلام کند که کالا را گران تر خریده است، و باید درصدی اضافه کرده و به فروش برساند، غلط است.

وی تصریح کرد: وقتی ستاد تنظیم بازار قیمتی را تعیین می کند، یعنی مصرف کننده باید با قیمت تعیینی کالا را خریداری کند؛ پس اگر مرغ فروش از میادین عمده فروش مرغی را بالا تر از ۱۹ هزار تومان مشاهده کرد، حق خرید کالا را ندارد.

اسفنانی خاطرنشان کرد: به مردم پیشنهاد می کنیم از روال قانونی اطلاع یابند؛ چنانچه ما هر شکایتی را باید به سازمان صمت بفرستیم و کارشناس مربوطه اعلام تخلف نماید تا ما ورود کرده و رسیدگی کنیم. لذا اگر مردم به هر صورت با ما در تماس بودند، بدانند که لاجرم ما باید گزارش را به سازمان صمت ارسال کنیم.

وی همچنین از پرونده هایی سخن گفت که پس از توقیف کالای قاچاق مانند خودرو، راننده اعلام می کند هیچ اطلاعی از قاچاق بودن کالا نداشته و ادامه داد: خواهش می کنیم اتوبوس ها و خودروهای سواری و مسافر بر که کالایی حمل می کنند، بدانند که اگر چنین کالایی کشف گردد، کل خودرو نیز باید به نفع دولت ضبط شود. لذا خواهش می کنیم راننده ها هر کالایی را دریافت نکنند چون دفاع، قابل قبول نیست.

کد خبر: ۶۰٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha